۷ ترفند ساده برای مراقبت از لوازم مدرسه دانش آموزان

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۷:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۴۰۴
۷ ترفند ساده برای مراقبت از لوازم مدرسه دانش آموزان
اگر به فرزندتان یاد ندهید که چگونه با لوازم مدرسه‌اش رفتار کند خیلی زود آنها را خراب یا گم خواهد کرد. مداد، مداد رنگی‌ها، پاک‌کن و مدادتراش جزو لوازمی هستند که خیلی زود خراب یا به‌راحتی گم می‌شوند.

به گزارش برنا؛ اگر از دفترها و کتاب‌ها به‌خوبی مراقبت نشود به‌مرور زمان کهنه و پاره می‌شوند. برای پیشگیری از این مسائل لازم است که به فرزندتان ارزش لوازم مدرسه و اهمیت مراقبت از آنها را یاد دهید. این کار باعث افزایش دقت و مسئولیت‌پذیری آنها می‌شود.

ابتدای سال کتاب‌ها را جلد کنید

یادتان باشد که فرزندتان تمام طول سال تحصیلی را با همین لوازم سپری خواهد کرد. در نتیجه برای اینکه مقاومت کتاب‌ها و طول عمرشان را بالا ببرید لازم است که جلدشان کنید. برای جذابیت بیشتر می‌توانید از کاغذهایی که فرزندتان می‌پسندد استفاده کنید.

جلد مشمایی را فراموش نکنید. در نهایت برای اینکه کتاب‌ها و دفترهای فرزندتان گم یا با کتاب‌های همکلاسی‌هایشان قاطی نشوند نام و مشخصات او را روی تمام کتاب‌ها و دفترهایش بنویسید.

لوازم‌التحریر را در جعبه‌های مختلف نظم دهید

یک استراتژی مهم برای مراقبت هر چه بهتر از لوازم‌التحریر نگهداری و طبقه‌بندی آنها در جامدادی‌های مختلف است. لوازم‌التحریر پرمصرفی مانند مداد، مدادپاک کن و مدادتراش به‌راحتی گم می‌شوند. بنابراین لازم است که یک جامدادی مخصوص برای این لوازم داشته باشید.

دومین جامدادی یا جعبه باید برای مرتب کردن لوازم هندسی و کاردستی در نظر گرفته شده باشد. لوازمی مانند قیچی، چسب، غلط‌گیر و همچنین لوازم هندسی مانند گونیا، پرگار و غیره باید در جامدادی‌های مقاوم‌تر جاداده شوند که نشکنند.

با مرتب کردن لوازم مختلف، کوله‌پشتی فرزندتان مرتب‌تر و پیدا کردن لوازم مختلف در آن راحت‌تر خواهد شد. به او بگویید که بعد از استفاده از هر کدام از لوازم باید آن را در جای خود بگذارد تا مرتب بمانند.

فقط لوازم مورد نیاز را به مدرسه ببرید

همه بچه‌ها برنامه درسی دارند و بر اساس آن نیاز به کتاب و دفتر و لوازم همان روز دارند. مطمئن شوید که فرزندتان لوازم مورد نیاز همان روز را در کوله خود بگذارد و به مدرسه ببرد. در این‌صورت کوله‌پشتی سبک‌تر خواهد بود و امکان گم یا خراب شدن لوازم نیز کمتر می‌شود.

از پوشه‌های تفکیک‌کننده غافل نشوید

حتما برای فرزندتان پوشه‌های تفکیک‌کننده تهیه کنید که بتوانند پلی‌کپی‌هایی که معلمان می‌دهند را داخل آنها نظم دهند. در حالت کلی، کاغذهای پخش‌وپلا کوله‌پشتی را نامرتب کرده و خیلی زود پاره می‌شوند.

۷ ترفند ساده برای مراقبت از لوازم مدرسه دانش آموزان

 

کوله‌پشتی و دفترها را تمیز نگه دارید

اجازه ندهید فرزندتان کتاب‌ها و دفترهایش را خط‌خطی کند یا روی آنها را پر از برچسب و نقاشی کند. به آنها یاد دهید دفترهایش را تمیز و سالم نگهدارد و از آنها مراقبت کند. دفترهای کهنه و فرسوده احساس بی‌نظمی و کثیفی می‌دهند.

از فرزندتان بخواهید که هر از گاهی کوله‌پشتی‌اش را با دستمال مرطوب تمیز کند. در حین خرید کوله‌پشتی، کوله‌هایی انتخاب کنید که جاهای متعددی داشته باشند تا فرزندتان بتواند هر چیزی را سر جایش قرار دهد. به عنوان مثال ظرف غذا و بطری آب سر جایش باشد و با لوازم مدرسه قاطی نشود.

به او یاد دهید از کتاب‌های کتابخانه مراقبت کند

زمانی که فرزندتان کتابی از کتابخانه مدرسه به امانت می‌گیرد باید آن را سالم پس دهد. به او اهمیت امانتداری را بیاموزید. به فرزندتان یاد بدهید که از کتابی که امانت گرفته به‌خوبی نگهداری کند و در برابر آن مسئولیت‌پذیر باشد.

اتاق کار کودکان اهمیت زیادی دارد

اگر فرزندتان اتاق اختصاصی دارد تا در آنجا تکالیف خود را انجام دهد بعد از اتمام کار می‌تواند لوازم خود را در جای خود قرار داده و مرتب کند. بهتر است کمد یا کشوهایی در اختیار او قرار دهید تا بتواند لوازم مدرسه و هر آنچه لازم نیست هر روز به مدرسه ببرد را داخل آن بگذارد.

نظر شما