این افراد اصلا نباید لب به پیاز بزنند!

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۲۰۰
این افراد اصلا نباید لب به پیاز بزنند!
پیاز به دلیل ترکیب شیمیایی منحصر به فرد خود، فرآیندهای التهابی را در بدن سرکوب کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

به گزارش برنا؛ ناتالیا نفدووا، متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که پیاز را نباید افرادی که سندرم روده تحریک پذیر و ورم معده دارند مصرف کنند.

ناتالیا نفدووا عضو انجمن متخصصان تغذیه کانادا و روسیه، در مصاحبه‌ای گفت که چه کسی از خوردن پیاز منفعت می برند و چه کسی باید با احتیاط این خوراکی را بخورند.

پیاز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی، فیبر و بسیاری از مواد مغذی گیاهی است. پیاز به دلیل ترکیب شیمیایی منحصر به فرد خود، فرآیندهای التهابی را در بدن سرکوب کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: علاوه بر این، برای افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند با دقت باید مصرف پیاز توصیه شود. در کسانی که ناراحتی معده دارند و یا به سندورم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستند از خوردن زیاد پیاز امتناع کنند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این که در پیاز ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد، به عنوان مثال ویتامین C، ویتامین B، فیبر نیز وجود دارد، بسیاری از مواد گیاهی از جمله فلاونوئیدها، که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می کنند نیز در پیاز وجود دارد. این مواد باعث کاهش و سرکوب فرآیندهای التهابی در بدن می‌شوند. این مواد می‌توانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، انکولوژی باشند. نفدووا گفت همچنین پیاز تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد.

او گفت که طعم غنی پیاز همچنین به کاهش مصرف نمک در غداها کمک می‌کند.

 

نظر شما