موسویان:

کاخ سفید توقع دارد ایران هزینه اختلافات داخلی آمریکا را بپردازد

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۰۸:۴۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۸۸۱
کاخ سفید توقع دارد ایران هزینه اختلافات داخلی آمریکا را بپردازد
سیدحسین موسویان مذاکره کننده ارشد پیشین هسته ای ایران در گفت و گو با رادیو بی بی سی با اشاره به دلایل پیچیده و طولانی شدن مذاکرات هسته ای افزود: برخی از کشورها ، عمدتا امریکا، دچار اختلاف داخلی هستند و توقع دارند ایران هزینه اختلافات داخلی آنها را بپردازد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدحسین موسویان مذاکره کننده ارشد پیشین هسته ای ایران در گفت و گو با رادیو بی بی سی با اشاره به دلایل پیچیده و طولانی شدن مذاکرات هسته ای افزود: برخی از کشورها، عمدتا امریکا، دچار اختلاف داخلی هستند و توقع دارند ایران هزینه اختلافات داخلی آنها را بپردازد.

وی متناسب و هموزن نبودن اجرای تعهدات متقابل را از دیگر دلایل طولانی شدن مذاکرات هسته ای دانست و گفت: قدرت های جهانی اجرای نامتوازن را می خواهند و ایران بر تناسب و توازن اقدامات متقابل اصرار دارد.

موسویان ادامه داد: مشکلات باقیمانده مذاکرات مربوط به خواسته های فرا ان.پی.تی قدرت های جهانی است و اختلافی در مورد تعهدات ایران در قالب ان پی تی نیست.

وی اضافه کرد: شش قدرت مذاکره کننده با ایران مواضع یکپارچه ندارند ضمن اینکه ایران باید با شش کشوری مذاکره کند که مواضع متفاوت در مورد جزییات توافق دارند.

این مذاکره کننده ارشد پیشین هسته ایران تصریح کرد: در این خصوص شیطنت های پشت پرده کشورهای مزاحم مثل عربستان و اسرائیل رو به افزایش است.

موسویان اضافه کرد: با این وجود طرفین پیشرفت های چشمگیر داشته اند وشانس اعلام توافق در مورد اصول تا پایان امروز بسیار زیاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز