عضو مجلس اعیان انگلیس:

استقبال از تفاهم هسته ای/مشتاق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران هستیم

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۰۹:۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۸۸۶
استقبال از تفاهم هسته ای/مشتاق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران هستیم
لرد 'نورمن لامونت'، عضو مجلس اعیان و رییس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران ضمن ابراز خرسندی از تفاهم هسته ای میان تهران و گروه پنج به علاوه یک در لوزان سوئیس، اظهار امیدواری کرد که این موضوع هرچه سریعتر منجر به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران شو

به گزارش خبرگزاری برنا، ایرنا نوشت:لرد لامونت 72 ساله که پس از بیش از دو دهه عضویت در مجلس عوام، ازسال 1998 میلادی به عضویت مجلس اعیان انگلیس در آمده است، در گفت وگو با ایرنا گفت: از چارچوب توافق شده در مذاکرات هسته ای خرسندم و فکر می کنم که این موضوع می تواند بازتاب خوبی را میان ایرانیان و ما (کشورهای پنج بعلاوه یک) داشته باشد.

این عضو ارشد حزب محافظه کار انگلیس ادامه داد: البته دولت انگلیس روند آهسته تری را نسبت به سایر کشورها برای مواجهه با چنین موقعیتی پیش بینی کرده است اما امیدوارم به زودی شاهد بازگشایی سفارت انگلیس در ایران باشیم.

لرد لامونت با بیان اینکه 'آقایان دکتر حسن روحانی و باراک اوباما رییسان جمهوری ایران و آمریکا در رابطه با این تفاهم نامه زحمات بسیاری را کشیدند'، افزود: این موضوع منتقدانی را در آمریکا بدنبال خواهد داشت؛ اما اینها افرادی هستند که غالبا کوته فکر بوده و گوش شنوایی ندارند.

وی تصریح کرد: این یک توافق خوب برای طرفین می باشد و من امیدوارم که این اتفاق باعث بهبودی روابط و افزایش مناسبات همه جانبه انگلیس و ایران شود.

بیانیه مشترک مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پنجشنبه شب به وسیله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس قرائت شد که طبق آن به تمامی تحریم های ایران پایان داده خواهد شد.

در زمان اعلام این بیانیه، علاوه بر ظریف و موگرینی، جان کری وزیرامور خارجه آمریکا، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس، ریاپکف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده چین نیز حضور داشتند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، فیلیپ هاموند و مایکل فالون وزیران امور خارجه و دفاع این کشور در سخنانی از این بیانیه استقبال کرده اند .

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز جمعه ضمن استقبال از تفاهم هسته ای گروه پنج به علاوه یک با ایران، ابراز امیدواری کرد که این تفاهم منجر به ازسرگیری روابط عادی لندن با تهران و بازگشایی سفارت این کشور در ایران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز