لبخندهای دیپلمات؛ پایمردی قهرمان

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۲:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۷۱۹
لبخندهای دیپلمات؛ پایمردی قهرمان
معادله ساده است؛ فرقی نمی کند که در جنگی تن به تن با اخمی، نگاهی یا مشت گره کرده ای دشمن را از پای در آوری یا با لبخندی، جوهر قلمی یا گفتمانی او را مقهور کنی!

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس قزوینی نوشت: لبخندهای ظریف و مشت های گره کرده حاج قاسم سلیمانی را می گویم؛ هر دو نام آوران ایران اسلامی هستند یکی در جبهه دیپلماسی و دیگری در مقابله با دشمنان تکفیری.

همان ها که امروز نامشان بر دهان خاص و عام قرار دارد و هر ایرانی و حتی هر مسلمان و انسان آزاده ای به وجودشان افتخار می کند.

ظریف و سلیمانی هر دو فرزندان ایران اسلامی هستند و هر دو در مقام و کسوت خویش از منافع ملی و منافع مسلمانان حمایت می کنند.

همان ایامی که ظریف و یارانش در حال چانه زنی با 6 قدرت برتر دنیا بودند، سردار دیگر سپاه ایران اسلامی هم تکفیری ها را به عقب می راند و با کمک به مسلمانان کشور همسایه راهبرد استراتژیک به آنان می آموخت.

فرقی ندارد جبهه و خط مقدم تکریت باشد یا لوزان، مهم مبارزه بر سر منافع کشور، نظام و منطقه است.

هم ظریف و هم حاج قاسم می دانند که آمریکا، آمریکای تبیین شده از سوی امام (ره)است بنابراین هر دو با استراتژی به پیش می روند؛ استراتژی و راهبردی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر نهفته است.

اما جای تاسف دارد که عده ای ظریف را بیگانه از خود می دانند و هر لحظه و ثانیه دست از شمشیر انتقاد بر نمی دارند و نمی خواهند لحظه ای تیغ تیز را از روی صورت این سردار جنگ با 1+5 بردارند.

آنهایی که خود را جلوتر و آگاه تر از رهبر مدبر انقلاب می دانند در ادعاهای خود پرچم وا حسرتا را دست گرفته و خواهان آن هستند که حرف فقط حرف آنها شود.

انگار در پندار برخی منتقدان محض و مدعیان دلواپسی، ظریف و همکارانش اهالی این آب و خاک نیستند و شاید تنها آنها مذاکرات را فهم کرده اند.

به قول حاج کاظم آژانس شیشه ای انگار برخی این بچه ها را غریبه می پندارند یا بیگانه می خوانند.

اما منتقدان که یک روز از پیاده روی ظریف و یک روز از خندیدن و سرتا پای وی ایراد می گیرند و نمی خواهند در صراط مستقیم گوش به فرمان رهبری حرکت کنند باید خوب بدانند که مذاکره کنندگان هسته ای فرزندان انقلاب هستند.

همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرموده اند و تیم هسته ای کشورمان هم تاکید داشته است گفت و گو با آمریکا یا 5 کشور دیگر صرفا در موضوع هسته ای است و راهبرد و استراتژی ما در موضوعات مختلف با آنها تفاوت دارد پس قطعا ما به غیر موضوعات هسته ای در مبحث دیگری با آمریکا گفت و گو نداریم.

دیگر موضوعی که همیشه مورد توجه بوده و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما مذاکرات را بر اساس همان نرمش قهرمانانه آغاز کردیم آن است که به حریف اطمینان نداریم و این بحث را نیز همیشه تیم هسته ای مد نظر داشته و دارد و اگر بحث، چالش، مذاکره یا جنگ بر سر مسایلی در گفتمان بوده به همین سبب است .

تیم مجرب کارشناسان هسته ای ایران امروز در مصاف با کشورهای قدرتمند سرافرازانه به پیش می رود و تمامی خطوط قرمز نظام و منافع مردم در عین گفت و گویی برد – برد رعایت شده است.

به هر حال امروز باید به دو فرمانده کشور یکی در عرصه هسته ای و دیگری در عرصه دفاعی دست مریزاد و خسته نباشید گفت.

تیم هسته ای نیاز به حمایت دلسوزانه منتقدان آگاه و تیزهوشی حامیان خردمند دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز