کاری که تفاهم لوزان با اقتصاد می‌کند

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۹:۰۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۶۴۱۱
مدت زمان زیادی از امضای بیانیه لوزان و تفاهم سیاسی میان ایران و کشورهای عضور گروه موسوم به 1+5 نمی گذرد اما به گواه بازاریان، اقتصادیون و برخی آمار و ارقام، در همین مدت کم هم می توان شاهد اثرگذاری این تفاهم‌نامه مهم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه مجازی آستان نوشت: مدت زمان زیادی از امضای بیانیه لوزان و تفاهم سیاسی میان ایران و کشورهای عضور گروه موسوم به 1+5 نمی گذرد اما به گواه بازاریان، اقتصادیون و برخی آمار و ارقام، در همین مدت کم هم می توان شاهد اثرگذاری این تفاهم‌نامه مهم بود. از ثبات نسبی و بالا رفتن بی سابقه شاخص بورس در روزهای پس از امضای بیانیه تا پایین آمدن اندک نرخ ارز و ایجاد امیدواری بیشتر در بین فعالان اقتصادی، همه از تاثیرات یک تفاهم است که پس از یک سال و نیم تلاش بی وقفه حاصل شد.

برخی فعالان اقتصادی می‌گویند که فضای روحی و روانی مناسب ایجاد شده در بین هم‌صنفان آنها می تواند به رشد صنعت، صادرات و بهتر چرخیدن چرخ اقتصاد کمک کند. برداشته شدن تحریم‌ها، به معنی باز شدن درهای بازارهای جهانی به روی صادرات ایران و باز شدن درهای بازارهای ایران به روی اقتصاد جهانی است. باید منتظر بود و دید که آیا این جو روانی مثبت تا روز امضای احتمالی توافق جامع میان ایران و جهان ادامه خواهد داشت؟

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز