فروش سیگار ۱۰۰ هزار تومانی در کیش!

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۹:۳۵
کد خبر: ۲۷۷۱۱۲
فروش سیگار ۱۰۰ هزار تومانی در کیش!
حجم زیادی از سیگار موجود در بازار، قاچاق است و به همین دلیل قیمت سیگارهایی که به شکل غیرقانونی وارد شده‌اند، بالاتر از سیگارهای دیگر است. با این حال به نظر می‌رسد در نقاط مرزی و مبادی ورودی کشور، قیمت سیگارهای اصل کمتر از مرکز کشور باشد‌، در حالی که این یک تصور کاملا غلط است.

به گزارش خبرگزاری برنا، آنا نوشت: حجم زیادی از سیگار موجود در بازار، قاچاق است و به همین دلیل قیمت سیگارهایی که به شکل غیرقانونی وارد شده‌اند، بالاتر از سیگارهای دیگر است. با این حال به نظر می‌رسد در نقاط مرزی و مبادی ورودی کشور، قیمت سیگارهای اصل کمتر از مرکز کشور باشد‌، در حالی که این یک تصور کاملا غلط است.

 سیگارهایی که تحت عنوان سیگار قاچاق در سطح پایتخت توزیع می‌شود و اتفاقا قیمت آنها بالاتر از سیگارهای معمولی است، در واقع تنها در پاکت با بقیه سیگارها متفاوت است.

به گفته برخی توزیع‌کنندگان سیگارهای قاچاق، در حال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به سادگی سیگارهای عادی را در پاکت سیگارهای قاچاق بسته‌بندی کند. با این روش، قاچاقچیان دیگر نیازی به واردات پردردسر سیگار قاچاق ندارند بکه فقط با واردکردن حجم زیادی پاکت خالی، سیگارهای داخلی را در آنها بسته‌بندی می‌کنند و به قیمت بالاتری می‌فروشند.

اما فروش سیگارهایی با قیمت‌های باورنکردنی در جنوب کشور هم یک اتفاق تازه است. در جزیره کیش که پیدا کردن یک پاکت سیگار معمولی در آن کمی زمان‌بر است،‌ قیمت سیگار بین 20 تا 30 درصد بیش از تهران است.

با این حال، فروش سیگارهای اصل که گفته می‌شود ایرانی‌ها هیچ دخل و تصرفی در تولید یا بسته‌بندی آنها ندارند، در کیش رواج دارد. برخی فروشگاه‌های جزیره کیش برای فروش سیگارهای گران غرفه‌های رسمی دارند.

در یکی از این غرفه‌ها انواع سیگار با برندهای شناخته‌شده اما اصل، به قیمت هر پاکت 45 تا 100 هزار تومان فروخته می‌شود. سیگاری با برند مارلبرو که نمونه تقلبی آن در تهران با قیمت هر پاکت 8 تا 10 هزار تومان فروخته می‌شود، در جزیره کیش 100 هزار تومان قیمت دارد.

به گفته فروشنده این غرفه، چون سیگارهای اصل از دوبی به جزیره کیش وارد می‌شود و احتمال کشف و ضبط آنها توسط پلیس خیلی زیاد است، بنابراین شرایط لازم برای قاچاق آنها در حجم عمده وجود ندارد.

از سوی دیگر افزایش نرخ دلار باعث شده قیمت یک پاکت سیگار اصل نسبت به چند سال گذشته دست کم سه برابر شود.

نظر شما