۲ اردیبهشت؛ سالروز تشکیل سپاه

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۳:۴۰:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۶۱۹
۲ اردیبهشت؛ سالروز تشکیل سپاه
سپاه پاسداران از نهادهای برآمده از انقلاب محسوب می‌شود که نقش بسیار مهمی در تداوم انقااب اسلامی داشته است.در شرایطی که دشمنان در اول انقلاب با انواع توطئه‌ها در کشور ناامنی ایجاد کرده بودند و ارتش نیز دچار نابسامانی شده بود، به یک نیروی مسلح وفادار به انقلاب برای حفاظت از انقلاب اسلامی احساس نیاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه مجازی آستان نوشت: سپاه پاسداران از نهادهای برآمده از انقلاب محسوب می‌شود که نقش بسیار مهمی در تداوم انقااب اسلامی داشته است.در شرایطی که دشمنان در اول انقلاب با انواع توطئه‌ها در کشور ناامنی ایجاد کرده بودند و ارتش نیز دچار نابسامانی شده بود، به یک نیروی مسلح وفادار به انقلاب برای حفاظت از انقلاب اسلامی احساس نیاز شد. 

در این شرایط سپاه با حضور نیروهای انقلابی و جان بر کف تشکیل شد و در اردیبهشت 59 اساسنامه این نهاد انقلابی در شورای انقلاب به تصویب رسید. حضرت امام خمینی (ره)در ارزیابی خود از عملکرد سپاه می‌فرماید که «من از سپاه راضی هستم و به هیچ ‏وجه نظرم از شما سپاهیان برنمی‏گردد.

اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‏دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‏ ای جز سابقه اسلامی ندارید.» سپاه پس از پایان جنگ تحمیلی همچنان با قدرت به دفاع از انقلاب و کشور پرداخته است.

ادامه پرونده را در اینجا بخوانید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز