و اما خانه سیاسیون

۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۰۹:۰۳:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۰۲۷
و اما خانه سیاسیون
تنها چند روز پس از نشستن علی جنتی بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازگشایی خانه سینما کلید خورد و در مدت کوتاهی این مجموعه احیا شد تا یکی از مطالبات مهم سینماگران محقق شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه مجازی آستان نوشت:  تنها چند روز پس از نشستن علی جنتی بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازگشایی خانه سینما کلید خورد و در مدت کوتاهی این مجموعه احیا شد تا یکی از مطالبات مهم سینماگران محقق شود. این مساله انگیزه مضاعف سیاسیون شد تا بازگشایی خانه احزاب را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح کنند.

این درخواست، در نخستین جلسه مشترک احزاب با وزیر کشور نیز مطرح شد و رحمانی فضلی هم ضمن اینکه از این موضوع استقبال کرد، تاکید کرد که این کار دست خود احزاب را می‌بوسد و وزارت کشور تنها حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد. اما کلید، به این راحتی در قفل این در نچرخید تا مشخص شود بازگشایی خانه سیاسیون به سادگی بازگشایی خانه سینماگران نیست. جلسات زیادی بین سیاسیون برگزار شد. برخی از این روند استقبال کردند و برخی دیگر هم مخالف روند طی شده بودند.

راهکارهای مختلفی پیشنهاد شد. یکی اینکه، مجمع عمومی برگزار و هیات رئیسه موقت تشکیل شود تا آنها اساسنامه را با مشورت سیاسیون اصلاح کنند. بر این اساس، پنجشنبه در اولین روز خرداد، ششمین مجمع عمومی خانه احزاب برگزار شد و طی آن، هیأت رئیسه کمیته مجمع فوق‌العاده این جلسه انتخاب شدند. در این جلسه مصطفی کواکبیان با 71 رأی به عنوان رئیس و حسن غفوری‌فرد با 33 رأی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند تا به اصلاح اساسنامه‌ بپردازند. با برخی فعالان سیاسی درباره ضرورت بازگشایی خانه احزاب و مسئولیت آن گپ و گفت کرده‌ایم.

ادامه پرونده را در اینجا بخوانید.

نظر شما