شهرداری تهران با فضاهای سبز چه می کند؟

دیدن این «خبر»و «تصاویر» آن به اعضای شورای شهر تهران توصیه نمی شود !

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۱۱:۳۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۴۲۸
دیدن این «خبر»و «تصاویر» آن به اعضای شورای شهر تهران توصیه نمی شود !
در حالی که در روزهای گذشته توجه رسانه ها و برخی از اعضای شورای شهر به بلوکبندی یک فضای سبز برای ساخت و ساز در منطقه 1 تهران جلب شده بود، نواندیش اندکی پایین تر از مکان مورد توجه شورای شهر و رسانه ها، پارکی کوچک را مورد توجه قرار داده است که از 3 سال پیش توسط شهرداری به زباله دانی بدل شده است!

به گزارش خبرگزاری برنا، نواندیش نوشت: عملکرد شهردار تهران در حوزه محیط زیست طی سالیان اخیر انتقادات بسیاری را به همراه داشته است به ویژه آن که بسیاری از شهروندان تهرانی هر روز با رویش برج ها و ساختمان هایی مواجه می شوند که به جای فضای سبز و در جای فضای سبز در حال روییدن هستند.

 این در حالی است که چندی پیش مقام معظم رهبری با تاکید بر حفظ فضای سبز عنوان داشتند که در این فضاها حتی نباید حوزه علمیه ساخته شود. 
در حالی که در روزهای گذشته توجه رسانه ها و برخی از اعضای شورای شهر به بلوکبندی یک فضای سبز برای ساخت و ساز در منطقه 1 تهران جلب شده بود، نواندیش اندکی پایین تر از مکان مورد توجه شورای شهر و رسانه ها، پارکی کوچک را مورد توجه قرار داده است که از 3 سال پیش توسط شهرداری به زباله دانی بدل شده است!

 

پیش از معرفی این محل نگاهی به خبر برخی سایت ها و تصویر منتشر شده توسط آنها در هفته گذشته ضرورت دارد:

 

بلوک بندی فضای سبز برای ساخت ساز !

 

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران جزییات ساخت و ساز در فضای سبز منطقه چیذر را تشریح کرد. ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ساخت و ساز در فضای سبز منطقه چیذر گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حفظ فضای سبز که در هفدهم اسفندماه سال گذشته بیان شد، انتظار می‌رفت که مسئولان نسبت به اجرای فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.وی با بیان اینکه فضای سبزی در خیابان اندرزگو نبش چیذر واقع در منطقه یک وجود دارد که در پهنه G111 قرار دارد، گفت: براساس طرح تفصیلی پهنه G111، پهنه فضای سبز عمومی است؛ اما متاسفانه شهردار منطقه بخشی از این فضای سبز را بلوک بندی و نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده است. عضوهیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت بلوک اول در این منطقه پایان یافته و به زودی بلوک دوم نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بررسی‌های میدانی نشان داده است که شهرداری منطقه نسبت به بلوک‌بندی این فضای سبز اقدام کرده و به زودی شاهد ساخت بلوک‌های بعدی دراین پهنه خواهیم بود.قناعتی با بیان اینکه شهردار منطقه یک عنوان داشته است که مالکان این فضا با اخذ رأی از دیوان عدالت اداری نسبت به ساختمان‌سازی اقدام کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود درخصوص حفظ فضای سبز عنوان داشتند که در این فضاها حتی نباید حوزه علمیه ساخته شود و جای سوال است که چرا مسئولان رأی بر ساخت مجتمع مسکونی در پهنه G111 را داده‌اند.عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه از مسئولان قضایی درخواست می‌شود همگام با شهرداری در حفظ فضای سبز گام بردارند، گفت: فضای سبز فیلتر تنفسی پایتخت است و نباید نسبت به تخریب آنها به هر بهانه‌ای اقدام کرد.
21326_570
پارکی که توسط شهرداری به زباله دانی تبدیل شد
مشاهدات خبرنگار  حاکی از آن است حدود 70 متر پایین تر از مکان فوق و در بلوار عسگری واقع در ضلع شمالی امامزاده علی اکبر چیذر در منطقه 1 تهران، پارکی توسط شهرداری از 3 سال پیش تبدیل به تلی از خاک و زباله دانی شده است.
یکی از اهالی محل که تصاویری از پارک پیش از تخریب را در اختیار نواندیش قرار داد، در این باره گفت: این پارک محل استراحت و نیز تفریح کودکان و افراد میان سال بود اما سه سال پیش به یکباره بولدوزرهای شهرداری در میان اعتراض اهالی این محل را تخریب کردند و درگیری میان اهالی محل و ماموران شهرداری به برنامه در شهر شبکه 5 و نیز صحن علنی مجلس کشیده شد. اما نه تنها پارک احیا نشد بلکه اهالی محل هر روز با خاک و زباله های این شاهکار شهرداری مواجه هستند.
وی افزود: شهرداری در آن مقطع دلیل تخریب پارک را ساخت پارکینگ ! عنوان کرد و آن زمان هر چه اعتراض کردیم جای درخت پارکینگ نمی سازند، کارساز نشد، و امروز هم که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که حتی نباید حوزه علمیه ( و نه پارکینگ) در فضای سبز ساخته شود، شهرداری هیچ اقدامی برای بازگشت این مخروبه به پارک نکرده است.
وی افزود: بارها به مقامات شهرداری و شورای شهر نامه نوشته ایم اما هیچ تاثیری نداشته است و فقط متعجبیم که اگر قرار بود اینجا از سه سال قبل به شکل مخروبه رها شود، چرا پارک را تخریب کردند؟
تصاویر زیر نمایی از این بوستان قبل از تخریب توسط شهرداری و پس از تبدیل شدن آن به تلی از خاک و زباله دانی است. با این توضیح که دیدن این تصاویر به اعضای شورای شهر تهران توصیه نمی شود !
21327_42521328_17221334_68521333_542
نظر شما
نظرات
میلاد
|
-
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
0
حالا یه نقطه ضعف گیر آوردید میگید انتقادات زیادی شده!! مهم فرمایش حضرت آقاستکه تقدیر کردن. امسال روز طبیعت این همه فضای سبز بهره برداری شد خواب بودید!! کمی هم به فکر غارت دانشگاه آزاد باشید که با رفتن دکتر دانشجو در حال تیغ زدن دانشجوها به هر نحویه.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز