عقب نشینی دلار در پی رشد یورو

۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۵:۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۸۹۸۴۱
عقب نشینی دلار در پی رشد یورو
IFC Markets - در آستانۀ انتشار گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده در روز جمعه و عدم اطمینان ها دربارۀ بحران بدهی یونان که بر ضریب اطمینان بازار تاثیر گذاشته است

به گزارش خبرگزاری برنا، در آستانۀ انتشار گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده در روز جمعه و عدم اطمینان ها دربارۀ بحران بدهی یونان که بر ضریب اطمینان بازار تاثیر گذاشته است، سرمایه گذاران از انجام معاملات بزرگ خودداری می کنند و همین امر باعث شد سهام ایالات متحده در روز سه شنبه ریزش داشته باشند.

شاخص S&P 500 با 0.1% ریزش در 2109.60 واحد بسته شد در حالیکه پنج بخش از ده بخش اصلی اش با رشد بسته شدند. سفارشات جدید برای کالاهای کارخانجات در آوریل بطور غیرمنتظره ای 0.4% کاهش پیدا کرد که هشتمین کاهش طی 9 ماه اخیر محسوب می شود. بازارها طی چند هفتۀ اخیر در کانال های حرکتی افقی معامله شده اند چراکه ارزیابی سرمایه گذاران این است که اخبار اقتصادی منتشر شده تاثیر کمی بر تصمیم فدرال ریزرو در شروع افزایش نرخ های بهره دارند.

بازارهای سهام به سطوح اوج خود نزدیک شده اند که احتمال بازگشت قیمت ها و نوسان شدید در زمانیکه فدرال ریزرو سرانجام به عادی سازی نرخ های بهره بپردازد را تقویت می کند. "لائل براینارد" (Lael Brainard)، عضو هیئت رئیسۀ فدرال ریزرو و عضو دارای حق رای در کمیتۀ بازار آزاد، در روز سه شنبه گفت که آمار اقتصادی مربوط به سه ماهۀ اول سال از اقدام فوری حمایت نمی کنند. اخبار مربوط به توافق وام دهندگان به یونان بر سر مفاد موارد پیشنهادی به آتن باعث عقب نشینی دلار شد. شاخص دلار ICE با 1.6% کاهش به 95.8150 واحد رسید. امروز در ساعت 12:00 CET آمار مربوط به درخواست های وام مسکن در ایالات متحده منتشر خواهد شد. در ساعت 13:15 CET نیز آمار مربوط به تغییر اشتغال ماه مه توسط ADP منتشر می شود. تخمین اولیه برای دلار مثبت است. در ساعت 13:30 CET آمار مربوط به تراز تجاری ماه آوریل منتشر خواهد شد. تخمین اولین در ارتباط مثبت است. شاخص مدیران خرید تولیدی متعلق به ISM برای ماه امروز در ساعت 15:00 CET می شود. تخمین اولیه منفی است. کتاب بیج امروز در ساعت 19:00 CET توسط فدرال ریزرو منتشر می شود. "چارلز ایوانز"، رئیس فدرال ریزرو ایالت شیکاگو امروز در همایش بانکداری در شیکاگو در ساعت 19:15 CET سخنرانی دارد.

سهام اروپا در روز سه شنبه افت داشتند چراکه نگرانی ها پیرامون ورشکستگی یونان همچنان به قوت خود باقی است. یونان مجبور است 1.6 میلیارد یورو به صندوق بین المللی پول در این ماه پرداخت کند که 300 میلیون از آن را در پنجم ژوئن پرداخت خواهد کرد. شاخص Stoxx Europe 600 سقوطی 1درصدی پیدا کرد. ارزش یورو در برابر دلار 2.2% افزایش پیدا کرد که تحت تاثیر انتشار اخباری بود که نشان داد صندوق بین المللی پول و سران اروپا دربارۀ مفاد پیشنهادی به یونان برای آزاد کردن کمک مالی به ازای اصطلاحات اقتصادی موافقت کرده اند. آمار تورم بهتر از حد انتظار نیز از یورو حمایت کرد. گزارش شد که شاخص بهای مصرف کننده در منطقۀ یورو در ماه رشدی 0.3درصدی داشته است که برای اولین بار طی شش ماه اخیر است. امروز در ساعت 10:00 CET آمار مربوط به خرده فروشی ماه آوریل و نرخ بیکاری در منطقۀ یورو منتشر خواهند شد. تخمین اولیه در این ارتباط مثبت است. تصمیم بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا در قابل نرخ بهره امروز در ساعت 12:45 CET منتشر خواهد شد. و رئیس این بانک در ساعت 13:30 CET کنفرانس خبری خواهد داشت. انتظار می رود بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا تخمین های تورمی اش را افزایش دهد.

شاخص Nikkei امروز 0.3% کاهش پیدا کرد چراکه سرمایه گذاران در روز دوشنبه از دوازده روز رشد، کسب سود کردند. چشم انداز درآمدی برای سهام ژاپن مثبت است که تحت تاثیر کاهش ارزش ین می باشد. شاخص مدیران خرید متعلق به Markit در امروز نشان داد که توسعه در بخش های خدمات و تولید در ماه مه ادامه دارند.

قیمت های نفت(Oil prices) در روز سه شنبه افزایش پیدا کردند که تحت تاثیر صحبت های بهتر از حد انتظار مسئولین و نمایندگان اوپک در آستانۀ اجلاس روز جمعه بود. "عبدالله البدری"، دبیر کل اوپک گفت که وی علائم مثبتی در بازار نفت مشاهده می کند و پیش از آن وزیر نفت عربستان، "علی النعیمی"، در روز دوشنبه دربارۀ افزایش تقاضا صحبت کرده بود. ضعف دلار همچنین از قیمت های نفت حمایت کرد. امروز در ساعت 15:30 CET آمار مربوط به ذخایر نفت خام ایالات متحده منتشر خواهد شد.

قیمت های مس(Copper prices) در روز سه شنبه افزایش پیدا کردند که به طولانی ترین کاهش قیمت طی سه ماه اخیر پایان و این پس از آن رخ داد که چین سیاست های تسهیلی پولی اش را توسعه داد. بانک مرکزی چین به وام دهندگان اجازه داد که به افراد و شرکت ها گواهینامه های سپرده ارائه دهند و مبالغ برای فاینانس بلندمدت با نرخ های بهرۀ پایین را افزایش داد.

بررسی طلا در برابر روبل روسی XAURUB

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز