نرخ دلار با رشد بسته شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۸ - ۱۷:۳۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۰۷۹۹
نرخ دلار با رشد بسته شد
IFC Markets - همزمان با رشد شاخص دلار ICE، سهام ایالات متحده در روز جمعه برای دومین روز متوالی ریزش پیدا کرد. تغییر اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه مه بهتر از حد انتظار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با رشد شاخص دلار ICE، سهام ایالات متحده در روز جمعه برای دومین روز متوالی ریزش پیدا کرد. تغییر اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه مه بهتر از حد انتظار اعلام شد. اکنون اکثر سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال ریزرو در سپتامبر 2015 نرخ های بهره را افزایش دهد که فشار اعتبار را بر شرکت های آمریکایی افزایش خواهد داد. شاخص های سهام برای دومین هفتۀ متوالی ریزش پیدا کردند: شاخص Dow سقوطی 0.9درصدی پیدا کرد، شاخص S&P500 ریزشی 0.7درصدی پیدا کرد و شاخص Nasdaq بدون تغییر باقی ماند. شرکت Zumiez Co تخمین سودش را کاهش داد و در نتیجه سهامش در روز جمعه 19.3% سقوط کرد. حجم معاملات در بورس های سهام ایالات متحده به 6.3 میلیارد سهم رسید که هم سطح میانگین چنج روزه است. امروز آمار اقتصادی مهمی در ایالات متحده منتشر نخواهند شد.

در پی انتشار اخبار منفی سیاسی و شرکتی، بازارهای اروپا امروز برای سومین روز متوالی ریزش پیدا کردند. امروز صبح در آلمان آمار اقتصادی قوی ای منتشر شد که اندکی یورو را تقویت کرد. شرکت کشاورزی Syngenta برای بار دوم پیشنهاد خرید Monsanto را رد کرد و سهامش 1.3% سقوط کرد. یونان نتوانست در رو جمعه بدهی اش به صندوق بین المللی پول را بپردازد و اولین کشوری شد که از اواسط دهۀ 80 قرن قبل تاکنون در پرداخت بدهی به این صندوق ناتوان بوده است. این صندوق موافقت کرد که تمام بدهی 1.2 میلیارد یورویی یونان در آخرین روز ماه ژوئن پرداخت گردد. امروز آمار اقتصادی مهمی در منطقۀ یورو منتشر نخواهد شد.

شاخص Nikkei که امروز عقب نشینی داشت هنوز در یک کانال افقی معامله می شود. ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح طی 13 سال اخیر رسید. به این ترتیب آنها همسو با روند جهانی حرکت کردند. همزمان سرمایه گذاران به عملکرد خوب اقتصاد ژاپن توجهی نکردند. رقم نهایی مربوط به تولید ناخالص داخلی سه ماهۀ اول در امروز به شکل صعودی تصحیح شد و تراز تجاری در آوریل کاهش یافت. هرچند برخی از فعالان بازار از رشد تولید ناخالص داخلی راضی نیستند چراکه شانس بکارگیری برنامۀ تسهیلی پولی بیشتر توسط بانک مرکزی ژاپن را کاهش می دهد. فردا در ساعت 07:00 CET آمار مربوط به ضریب اطمینان مصرف کننده و سفارشات ماشین آلات برای ماه در ژاپن منتشر خواهد شد. تخمین اولیه در این رابطه مثبت است.

Brent

اصابت موشک شلیک شده از یمن به خاک عربستان سعودی باعث شد تا قیمت های نفت خام اندکی افزایش پیدا کنند. تعداد حلقه های چاه نفتی فعال در ایالات متحده در طی هفته از 875 به 868 حلقه رسید. اوپک میزان تولید نفت را در رقم 30 میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشت. وزیر نفت ایران گفت که قیمت کنونی نفت بسیار پایین است و باید 75 دلار در هر بشکه باشد. طبق گزارش کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) صندوق های تأمینی تعداد معاملات خالص خرید روی نفت طی هفته را افزایش داده اند.

قیمت های طلا در روز جمعه کاهش پیدا کردند به دلیل نگرانی ها دربارۀ افزایش نرخ بهرۀ فدرال ریزرو بود. گزارش شد که میزان ذخایر SPDR Gold Trust به 708.7 تن برسد که پایین ترین سطح از اواسط ژانویه تاکنون محسوب می شود. طبق گزارش CFTC میزان معاملات خالص خرید روی مس، طلا و نقره طی هفته کاهش پیدا کرد. امروز قیمت های طلا افزایش یافتند چراکه اتحادیۀ معدن کاران و اتحادیۀ ساخت و ساز آفریقای جنوبی گزارش داد که احتمال اعتصاب در معادن طلای آفریقای جنوبی وجود دارد.

وزارت کشاورزی ایالات متحده تخمین های مربوط به عرضه و تقاضای کشاورزی را در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد که می تواند روی قیمت های آتی غلات و پنبه تاثیر بگذارد.

ارزش ریال(IRR) در برابر دلار آمریکا باز هم کاهش پیدا کرد. "بیژن زنگنه"، وزیر نفت آن کشور، گفت که قیمت فعلی نفت بیش از حد پایین است و اجازه جذب سرمایه گذاری خارجی به کشور را نمی دهد. به گفته آقای بیژن زنگنه ، قیمت عادلانه نفت در حدود 75 $ در هر بشکه است. وزیر نفت همچنین اعلام کرد که ایران قصد ندارد سهم خود را از بازارنفت رها کند و کشورهای عضو اوپک به زودی (پس از لغو تحریم ها ) به حضور ایران در بازار نفت عادت خواهند کرد. با این حال، برخی از شرکت کنندگان در بازار بر این نظرند که ایران ممکن است رشد عرضه نفت خود به بازار های جهانی را به دلیل پایین بودن قیمت نفت به صورت کند افزایش دهد که در این صورت جریان ورود دلار به کشور کمتر از حد انتظار خواهد بود.

منبع: IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز