رشد دلار در آستانه بیانیه کمیته بازارهای آزاد فدرال ریزرو

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۹۳۱۳۸
رشد دلار در آستانه بیانیه کمیته بازارهای آزاد فدرال ریزرو
IFC Markets - سهام ایالات متحده در روز سه شنبه رشد پیدا کردند که توسط آمار بهتر از حد انتظار مربوط به جواز ساخت در آستانۀ انتشار نتیجۀ نشست دو روزۀ فدرال ریزرو حمایت شدند. شاخص هایS&P 500 و Dow Jones Industrial Average رشدی 0.6درصدی پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سهام ایالات متحده در روز سه شنبه رشد پیدا کردند که توسط آمار بهتر از حد انتظار مربوط به جواز ساخت در آستانۀ انتشار نتیجۀ نشست دو روزۀ فدرال ریزرو حمایت شدند. شاخص هایS&P 500 و Dow Jones Industrial Average رشدی 0.6درصدی پیدا کردند. ارزش دلار در برابر یورو EURUSD افزایش پیدا کرد که تحت تاثیر عدم اطمینان ها دربارۀ بحران بدهی یونان بود. شاخص دلار ICE که معیاری است برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارزش اصلی با 0.2% رشد به 94.9990 واحد رسید. جواز ساخت در مقیاس سالیانه با 11.8% افزایش به 1.28 میلیون عدد رسید که بیشترین میزان از اوت 2007 تاکنون به شمار می رود اگرچه شروع ساخت مسکن کمتر از حد انتظار بود با 11.1% ریزش به نرخ سالیانۀ 1.04 میلیون واحد در ماه مه رسید. امروز تصمیم فدرال ریزرو در قبال نرخ بهره و بیانیۀ سیاستگذاری در ساعت 19:00 CET منتشر خواهد شد و "جانت یلن"، رئیس این بانک، در ساعت 19:30 CET سخنرانی دارد. انتظار می رود که فدرال ریزرو نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و تخمین هایش در قبال رشد اقتصادی و تورم و راه آتی برای نرخ های بهره را افزایش دهد. طبق ابزار FedWatch متعلق به CME Group فعالان بازار به دلیل 25% احتمال افزایش نرخ بهره در سپتامبر و احتمال 65% برای افزایش نرخ بهره در دسامبر، در حال خرید هستند. اعتقاد ما بر این است که فدرال ریزرو پس از رکود اقتصادی اولین فصل سال، تخمین اش را برای رشد اقتصادی ایالات متحده در سال 2015 کاهش دهد و سرعت کمتری برای افزایش نرخ بهره قائل گردد. امروز در ساعت 12:00 CET آمار مربوط به درخواست وام مسکن توسط اتحادیۀ بانکداران MBA در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

سهام اروپا در روز سه شنبه با رشد بسته شدند و این پس از رسیدن به پایین ترین سطح طی چهار ماه اخیر تحت تاثیر فروش و ضعف یورو که فرصت های جدید برای خرید سرمایه گذاران فراهم کرد رخ داد. شاخص Stoxx Europe 600 رشدی 0.36 درصدی پیدا کرد. یورو(Euro) افت پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که "یانس واروفاکیس"، وزیر دارائی یونان، به یک روزنامۀ آلمانی گفت که در نشست وزرای مالی اتحادیۀ اروپا که به گروه یورو موسوم است در روز پنجشنبه پیشنهادات اصلاحی جدیدی ارائه نخواهد داد. طلبکاران بین المللی یونان اصرار دارند که یونان از حقوق بازنشستگی بکاهد و مالیات های بر ارزش افزوده را افزایش دهد تا بتواند برای پرداخت بدهی اش تراز بودجه اش را به مازاد برساند در حالیکه دولت یونان اعلام کرده است که حقوق بازنشستگی غیرقابل کاهش هستند. اگر یونان در مذاکراتش به توافق نرسد پس از پرداخت بدهی 1.5 میلیارد یورویی اش به صندوق بین المللی پول در 30 ژوئن که همزمان شده است با پایان دورۀ کمک مالی به آن کشور، ورشکست خواهد شد و احتمال خروجش از منطقۀ یورو وجود دارد. امروز در ساعت 10:00 CET آمار مربوط به تولید ساخت و ساز ماه آوریل و تخمین نهایی برای تورم ماه مه در منطقۀ یورو منتشر خواهند شد.

شاخص Nikkei امروز 0.2% ریزش پیدا کرد چراکه نگرانی ها دربارۀ احتمال ورشکستگی یونان بر ضریب اطمینان سرمایه گذاران فشار وارد کرد. آمار منتشر شده از سوی وزارت دارائی ژاپن حاکی از آن است که علی رغم کاهش کسری تراز تجاری در ماه مه، رشد صادرات برای دومین ماه متوالی در ماه مه در مقیاس سالیانه از 8.0% رشد در ماه قبلش به 2.4% کاهش یافت. کاهش تقاضای خارجی منجر به کاهش رشد اقتصادی در فصل جاری شده است چراکه مصرف خصوصی علی رغم تلاش های بانک مرکزی ژاپن برای تسهیل اقتصاد از طریق تزریق پول ضعیف باقی مانده است. فردا در ساعت 00:50 CET آمار مالی در ارتباط با خریدهای خارجی و داخلی اوراق قرضه و سهام در ژاپن منتشر خواهند شد.

قیمت های نفت وست تگزاس اینترمدیت(WTI) در روز سه شنبه اولین افزایش طی چهار روز را تجربه کردند در حالیکه قیمت های نفت برنت کاهش یافتند. قیمت های نفت امروز در حال افزایش هستند که تحت تاثیرانتظارات برای کاهش عرضۀ نفت ایالات متحده است چراکه ادارۀ اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) امروز در ساعت 15:30 CET آمار مربوط به ذخایر نفت خام آن کشور را منتشر خواهد کرد.

قیمت های طلا (Gold) در روز سه شنبه کاهش پیدا کرد و افزایش روز قبل را از دست داد که تحت تاثیر افزایش ارزش دلار در آستانۀ انتشار نتیجۀ نشست سیاستگذاری پولی فدرال ریزرو است.

منبع : IFC Markets

 
نظر شما