تکلیفِ اقتصاد در پساتحریم

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۳:۳۴:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۹۰۱
تکلیفِ اقتصاد در پساتحریم
اقتصاد در ایران تلاطم را به معنای واقعی کلمه تجربه کرد. کارشناسان معتقدند وقتی قطعنامه ها، کاغذ پاره خوانده شدند و قرار بر این شد تا تنازع با جهان اولویت باشد، مشخص بود که فضای اقتصادی ایران فلج می شود. به همین دلیل تفکری به جای دولت پیشین وارد پاستور شد که شعارش اعتدال بود و تدبیر.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه مجازی آستان نوشت:  اقتصاد در ایران تلاطم را به معنای واقعی کلمه تجربه کرد. کارشناسان معتقدند وقتی قطعنامه ها، کاغذ پاره خوانده شدند و قرار بر این شد تا تنازع با جهان اولویت باشد، مشخص بود که فضای اقتصادی ایران فلج می شود. به همین دلیل تفکری به جای دولت پیشین وارد پاستور شد که شعارش اعتدال بود و تدبیر. اعتدالی که از همان ماه های اول تاثیرش را گذاشت و در شرایطی که 2 روز پیش سال روز انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور بود با ترمیم فضای بین المللی، کشور خودش را آماده "پساتحریم" می کند تا بلکه "آرامش" به جامعه تزریق شود.

ناگفته پیداست که دغدغه اصلی چیزی به غیر از اقتصاد و محدودیت هایی نیست که معیشت مردم را با تهدید مواجه کرده است. به هرحال وقتی میزان فروش نفت پایین آمد، وقتی تعامل با دنیا به صفر نزدیک شد، وقتی پول های ایران به حکم تحریم مصادره شد و .... طبیعی بود که اقتصاد با مشکلات عدیده مواجه شود و همچنین طبیعی است که بعد از توافق نهایی که حالا از احتمالی محال به احتمالی محتمل تبدیل شده است همه منتظر شکوفایی و توسعه باشند، شکوفایی و توسعه در حوزه اقتصاد. شبکه مجازی آستان در گفت و گویی با کارشناسان و مسئولان اقتصادی درباره بایدها و نبایدهای اقتصادِ پساتحریم گفتگو کرده است. (سعید شمس)

ادامه پرونده را در اینجا بخوانید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز