ساخت و ساز سپاه در عشرت آباد متوقف شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۱۴:۰۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۶۴۳
ساخت و ساز سپاه در عشرت آباد متوقف شد
معاون حقوقی و امور مجلس سپاه با تاکید بر اینکه تشریفات اخذ مجوز برای ساخت و ساز عشرت آباد رعایت شده است، گفت: مسئولان قضایی تنها می توانند دستور توقف ساخت و ساز عشرت آباد را به ستاد کل نیروهای مسلح دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، خانه ملت نوشت:  معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس نهم با بیان اینکه در هفته جاری و در شب های قدر ساخت وسازها متوقف خواهد شد، گفت: توقف رسمی مستلزم دستور ستاد کل نیروهای مسلح است، اما با توجه به هماهنگی با بازپرس شعبه 3 دادسرای نظامی در ایام قدر، ساخت و سازها متوقف می شود تا نتیجه گیری حاصل شود، اگر تخلفی صورت نگرفته باشد و مخالف مقررات شهرداری نباشد کار ادامه خواهد یافت اما در صورتیکه تخلف برای ستاد کل نیروهای مسلح محرز شود، ساخت وساز متوقف می شود زیرا سپاه پاسداران خلاف قانون اقدامی نخواهد کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تشریفات اخذ مجوز برای ساخت و ساز عشرت آباد رعایت شده، گفت: مسوولان قضایی فقط می توانند دستور توقف ساخت و ساز عشرت آباد را به ستاد کل نیروهای مسلح دهند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام ساخت وسازها بر اساس تشریفات خاص نیروهای مسلح عمل می کند، درخصوص ساخت وسازهای کنونی در عشرت آباد هم این تشریفات انجام گرفته بطوریکه مجوزهای لازم از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده و ساخت وسازها بدون مجوز نیست؛ در واقع سپاه اجازه ندارد حتی یک متر بدون برنامه، مجوز، مصوبه مالی و بدون هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به ساخت و ساز کند.

یزدی با بیان اینکه سپاه پاسداران اقدامات قانونی برای ساخت و ساز در عشرت آباد را انجام داده است، گفت: پیش از این در 30 مرداد سال 92 با شهرداری تهران مکاتبه شده است و بر اساس این نامه مدیرکل پیگیری امور نهادها و سازمان های معاونت امور مناطق شهرداری تهران در 13 شهریور سال 92 به شهرداری منطقه 7 اعلام کردند سپاه پاسداران مجاز به انجام اقداملات لازم خواهد بود در نتیجه سپاه به وظایف قانونی خود عمل کرده است.

مسوولان قضایی باید درخواست توقف ساخت و ساز کنند

یزدی با بیان اینکه تاکنون سپاه سعی داشته که ذهن شهروندان را بهم نریزد، گفت: متاسفانه دوستان به دادسرای نظامی مراجعه کردند و از سپاه پاسداران شکایت کردند در حالیکه این اقدام به دستور ستاد کل نیروهای مسلح بوده است، قاعدتا مسوولان قضایی باید از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست توقف پروژه را داشته باشند، این در حالیست که تاکنون ابلاغ رسمی در این زمینه صورت نگرفته بود.

انتقاد از اعلام تخلف با نام «سپاه پاسداران»

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حدود دستگاه های امنیتی و دفاعی با عقبه شهدا باید رعایت شود، این در حالیست که زمانی که شخصی در کشور تخلف می کند، روزنامه ها و مسوولان به خود اجازه نمی دهند اسم متخلف و متهم را کامل ببرند بلکه به صورت مخفف از آن نام برده می شود، اما چطور در ارتباط با سپاه پاسدارانی که در مقابل دشمنان به دفاع از کشور پرداخته و اجازه نمی دهد به حریم کشور تعرضی صورت بگیرد، اجازه داده می شود تا افراد و رسانه ها این نهاد را به چالش بکشانند.

یزدی با بیان این انتقاد افزود: چرا مکاتبات و اقداماتی که در دادسراهای نظامی در حال انجام است، کمتر از نیم ساعت توسط رسانه ها منتشر می شود، اما در خصوص سایر تخلفات چنین نیست!

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نمی توان سلایق افراد را در ساخت و ساز دخیل کرد، اگر روزی ستاد کل نیروهای مسلح دستور توقف طرح مصوب را بدهد، ساخت و ساز متوقف خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز