رسیدن شاخص دلار به بالاترین سطح طی ۳ ماه اخیر

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۷:۲۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۰۰۰
رسیدن شاخص دلار به بالاترین سطح طی ۳ ماه اخیر
IFC Markets--سهام ایالات متحده(US stocks) در روز جمعه بیش از پیش رشد پیدا کردند. شاخص فن آوری بالای Nasdaq برای دومین روز متوالی رکورد شکنی کرد. ارزش سهام Google رشدی 12درصدی پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری برنا، سهام ایالات متحده(US stocks) در روز جمعه بیش از پیش رشد پیدا کردند. شاخص فن آوری بالای Nasdaq برای دومین روز متوالی رکورد شکنی کرد. ارزش سهام Google رشدی 12درصدی پیدا کرد چراکه برای اولین بار طی شش فصل اخیر گزارش درآمد بهتر از حد انتظاری منتشر کرد. سهام Facebook رشدی 4.5درصدی پیدا کرد. شرکت General Electric تخمین مالی امسالش را ارتقاء داد و ارزش سهامش 0.7% رشد پیدا کرد. تورم در ایالات متحده در ماه مه اندکی افزایش پیدا کرد که پنجمین ماه متوالی رشد آن بود. تعداد جواز ساخت مسکن صادر شده به 1.34 میلیون عدد رسید که بالاترین سطح از سال 2007 تاکنون می باشد. شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده متعلق به دانشگاه میشیگان در ماه ژوئیه افت پیدا کرد هرچند برای هشتمین ماه متوالی بالای 90 واحد باقی ماند. فعالان بازار انتظار دارند که مجموع آمارهای اقتصادی منتشر شده باعث شوند تا فدرال ریزرو در امسال نرخ های بهره را افزایش دهد. به همین دلیل بود که شاخص دلار(US Dollar index) تقویت شد و شاخص دلار ICE به بالاترین سطح طی 3 ماه اخیر رسید. گردش مالی در سهام ایالات متحده به 6.1 میلیارد سهم رسید که 8% کمتر از میانگین ماهیانه می باشد. انتظار نمی رود که امروز در ایالات متحده آمار اقتصادی مهمی منتشر شود. گزارش های درآمدی تعدادی از شرکت های بزرگ و بانک ها در این هفته منتشر خواهند شد. فعالان بازار منتظر گزارش های درآمدی شرکت های Yahoo, Qualcomm, Texas Instruments, Microsoft, Apple, Bank of America, Citigroup و Goldman Sachs هستند که می تواند بر بازار تاثیرگذار باشد. آمار مربوط به IBM (ماشین های کسب و کار بین المللی) امروز منتشر خواهد شد. گزارش های بانکی مهم هستند چراکه سرمایه گذاران انتظار دارند در درآمد فصلی شرکت های مالی پیشرفتی حاصل شده باشد: موسسات مالی S&P ممکن است با رشدی 19.1درصدی مواجه شود.

سهام اروپا بیش از پیش رشد پیدا کرد. بانک های یونانی باز شدند اما بورس سهام در آتن بسته است. بازارهای اروپا رشد پیدا کردند که به دلیل انتشار اخباری بود مبنی بر اینکه شرکت شیمیایی دانمارکی OCI با تولیدکنندۀ کود آمریکایی CF Industries ادغام شده است. ارزش سهام OCI افزایشی 11درصدی پیدا کرد. شرکت تولیدکنندۀ نرم افزار، Aveva Group، نیز خبر از ادغام با Schneider Electric داد. ارزش سهام Aveva رشدی 29درصدی پیدا کرد. امروز در منطقۀ یورو هیچ آمار اقتصادی مهمی منتشر نمی شود. لازم به ذکر است که حجم معاملات در سهام اروپا امروز بسیار کم و حدود یک سوم میانگین ماهیانه بود.

شاخص Nikkei به دنبال شاخص های جهانی برای پنجمین روز متوالی رشد کرد. امروز به مناسبت "روز دریا" در ژاپن، بازارهای سهام در آن کشور تعطیل بودند. بانک مرکزی ژاپن فردا در ساعت 1:50 CET صورتجلسۀ نشست ماه ژوئن را منتشر خواهد شد.

قیمت های طلا(Gold) در امروز صبح نوسان منفی قوی داشتند. قیمت های آتی طلا به پایین ترین سطح خود طی پنج سال اخیر رسیدند که به دلیل ثبات در یونان و افزایش ارزش دلار است. این کاهش قیمت همراه بود با افزایش نوسان در بورس طلای شانگهای. چین گزارش داد که میزان ذخایر طلا از 1.8% ثبت شده در ژوئن 2009 به 1.65% کاهش پیدا کرده است. همزمان حجم مطلق طلا با 57% افزایش به 1658 تن رسید. برخی از فعالان بازار انتظار دارند که چین حجم ذخایر فیزیکی طلا را به 2 هزار تن کاهش دهد.

کاهش قیمت طلا تاثیر زیادی روی قیمت های نقره و مس نداشت. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) گزارش داد که صندوق های تامینی از میزان معاملات فروش نقره و مس کاسته اند. ضمن اینکه معاملۀ خرید خالص طلا به پایین ترین سطح از سال 2006 تاکنون رسید. سال 2006 سالی است که در آن کارشناسان انتشار منظم این آمار را آغاز کردند.

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز