افزایش ارزش دلار همزمان با رشد بازارهای جهانی سهام در پی خوش بینی سرمایه گذاران

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۳:۴۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۲۷۱
افزایش ارزش دلار همزمان با رشد بازارهای جهانی سهام در پی خوش بینی سرمایه گذاران
IFC Markets - گزارش های درآمدی شرکت ها که بهتر از حد انتظار بودند باعث شدند تا بازارهای سهام ایالات متحده در روز دوشنبه رشد پیدا کنند اما کاهش قیمت های کالا این رشد را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، گزارش های درآمدی شرکت ها که بهتر از حد انتظار بودند باعث شدند تا بازارهای سهام ایالات متحده در روز دوشنبه رشد پیدا کنند اما کاهش قیمت های کالا این رشد را متوقف کرد. دلار تقویت شد بطوریکه شاخص دلار 0.17% رشد پیدا کرد و به بالاترین سطح طی سه ماه اخیر رسید. شاخص S&P 500 با 0.1% رشد به 2128.27 واحد رسید. رشد ارزش سهام شرکت های فعال در بخش فن آوری باعث شد تا شاخص Nasdaq برای سومین روز متوالی با رشد بسته شود. ارزش سهام PayPal در اولین روز پس از جدا شدن از eBay رشدی 5.4درصدی پیدا کرد. ارزش سهام Halliburton پس از آنکه گزارش درآمدی اش بهتر از حد انتظار منتشر شد 7.8% رشد پیدا کرد. "جیمز بولارد"، رئیس فدرال ریزرو سنت لوئیس، که دارای حق رای در کمیتۀ سیاستگذاری پولی فدرال ریزرو نمی باشد، گفت که بالای 50% احتمال دارد که فدرال ریزرو در ماه سپتامبر نرخ های بهره را افزایش دهد. انتظار می رود که شرکت های آمریکایی برای سه ماهۀ دوم امسال بدترین میزان فروش شان طی شش سال اخیر را گزارش دهند که بخشی از آن به دلیل افزایش دلار است که درآمد صادراتی این شرکت ها را کاهش داد. تاکنون 55% از گزارش های درآمدی شرکت ها بالاتر از حد انتظار بوده است و کمتر از 63% بهتر از ارقام از سال 2002 تاکنون می باشد. 70% از شرکت ها گزارش های درآمدی بهتر از انتظار اعلام کرده اند و بالای 63% میانگین بهتری از سال 1994 تاکنون داشته اند در حالیکه انتظار می رود که درآمدها در این فصل 2.1% کاهش پیدا کنند. حجم معاملات در بورس های سهام ایالات متحده به 5.84 میلیارد سهم رسید که 11% پایین تر از میانگین این ماه می باشد. انتظار نمی رود که امروز آمار اقتصادی مهمی در ایالات متحده منتشر شود.

سهام اروپا(European stocks) امروز در حال رشد هستند و در روز دوشنبه برای نهمین روز متوالی رشد پیدا کردند که پس از آن صورت گرفت که یونان در هفتۀ قبل با سیاست های ریاضت اقتصادی خواسته شده توسط وام دهندگان منطقۀ یورو به ازای دریافت سومین بستۀ کمک مالی موافقت کرد. شاخص Stoxx Europe 600 رشدی 0.3درصدی و شاخص DAX 30 - تحلیل تکنیکال DAX 30 در آلمان رشدی 0.5درصدی و شاخص CAC40 در فرانسه رشدی 0.4درصدی پیدا کرد. ارزش یورو در برابر دلار کاهش پیدا کرد. اتحادیۀ اروپا در روز جمعه اعطای وام 7.16 میلیارد یورویی به یونان را تصویب کرد. یونان مجبور بود در روز دوشنبه 4.2 میلیارد یورو به بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا پرداخت کند. یونان از آن پول برای پرداخت بدهی اش به بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا در روز دوشنبه استفاده کرد و همچنین 2 میلیارد یورو به صندوق بین المللی پول پرداخت کرد. بانک های یونان در روز دوشنبه پس از سه هفته تعطیلی مجدداً باز شدند هرچند بازار سهام این کشور بسته ماند. کنترل های سرمایه همچنان به قوت خود باقی هستند. انتظار می رود که مذاکرات جدید برای دریافت کمک مالی هفته ها به طول انجامد. صندوق بین المللی پول از وام دهندگان منطقۀ یورو خواسته است که بخشی ارزش بدهی یونان را کاهش دهند و "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، در روز یکشنبه گفت که پس از آنکه اصلاحات اقتصادی که اخیراً مورد توافق قرار گرفتند اجرا شوند، وی آماده است که امتیازات بدهی بیشتری برای آتن فراهم کند. انتظار نمی رود که امروز در منطقۀ یورو آمار اقتصادی مهمی منتشر شوند. آمار مربوط به استقراض خالص بخش دولتی انگلیس امروز در ساعت 9:30 CET منتشر می شود. تخمین اولیه برای پوند مثبت است.

شاخص Nikkei امروز برای چهارمین هفته 0.9% رشد داشت که تحت تاثیر کاهش ارزش ین در برابر دلار و رشد سهام چین و وجود انتظارات برای گزارش های درآمدی قوی برای فصل نخست سال است که ضریب اطمینان سرمایه گذاران را تقویت کرده است. فردا در ساعت 5:30 CET شاخص همۀ فعالیت های اقتصادی در ژاپن منتشر می شود. تخمین اولیه منفی است.

پس از آنکه مداخلات توسط تنظیم کننده ها فروش را متوقف کرد، سهام چین برای چهارمین روز متوالی رشد پیدا کردند.

قیمت های نفت(Oil prices) امروز در حال افزایش هستند در حالیکه دوشنبه کاهش داشتند که تحت تاثیر کاهش رشد جهانی و افزایش عرضۀ کشورهای عضو اوپک است که روی قیمت ها فشار وارد می کند.

قیمت های طلا(Gold) امروز ثابت هستند در حالیکه دیروز به پایین ترین سطح طی پنج سال اخیر رسیدند که به دلیل کاهش تقاضا برای دارائی های ایمن تحت تاثیر افزایش ارزش دلار در آستانۀ افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی است.

ارزش ریال(IRR) ایران در برابر دلار آمریکا طی چهار روز اخیر 0.1% کاهش پیدا کرد. شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه به اتفاق آراء راه حل به دست آمده پس از پایان مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوۀ یک در وین را به تصویب رساند. اتحادیۀ اروپا نیز توافقی که باعث کاهش فعالیت های هسته ای ایران در ازای برداشته شدن تحریم های اقتصادی می شود را تصویب کرد. کنگرۀ ایالات متحده برای تصویب و رد توافق نامه 60 روز فرصت دارد.

منبع: IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز