عقب نشینی بازارها در پی گزارش های شرکتی ناامیدکننده

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۴:۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۶۱۴
عقب نشینی بازارها در پی گزارش های شرکتی ناامیدکننده
IFC Markets-بازارهای سهام ایالات متحده در روز سه شنبه ریزش داشتند که تحت تاثیر گزارش های درآمدی فصلی ضعیف تر از حد انتظاری بود که منتشر شدند. ارزش دلار کاهش پیدا کرد چراکه سرمایه گذاران پس از چهار روز رشد تصمیم به کسب سود گرفتند

به گزارش خبرگزاری برنا، بازارهای سهام ایالات متحده در روز سه شنبه ریزش داشتند که تحت تاثیر گزارش های درآمدی فصلی ضعیف تر از حد انتظاری بود که منتشر شدند. ارزش دلار کاهش پیدا کرد چراکه سرمایه گذاران پس از چهار روز رشد تصمیم به کسب سود گرفتند. شاخص دلار ICE که معیاری است برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی، 0.7% ریزش پیدا کرد. این شاخص از ابتدای سال میلادی تاکنون 8.5% رشد داشته است. شاخص Dow Jones Industrial Average (میانگین صنعتی داوجونز) 1% افت پیدا کرد. شاخص S&P500 افتی 0.4درصدی پیدا کرد و 9 بخش از 10 بخش اصلی این شاخص ریزش داشتند. شاخص ترکیبی Nasdaq (نزدک) که در روز دوشنبه به اوج رسیده بود، 0.2% ریزش پیدا کرد. ارزش سهام IBM سقوطی 5.9درصدی پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که گزارش درآمدی این شرکت مربوط به فصل دوم سال نشان داد که درآمد این شرکت برای سیزدهمین فصل متوالی کاهش داشته است. ارزش سهام United Technologies سقوطی 7.9درصدی پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که این شرکت چشم انداز سودش برای کل سال را کاهش داد. ارزش سهام Apple در معاملات پس از بسته شدن بازار افتی 8.8درصدی پیدا کرد چراکه این شرکت تخمین اش برای درآمد در دورۀ زمانی جاری را کمتر از حد انتظار تحلیل گران اعلام کرد. سرمایه گذاران نگران هستند چراکه درآمدها در حالی راکد هستند که شاخص های سهام در اوج به سر می برند. بنابراین شاخص S&P 500 با 16.9 برابر در قبال 12 ماه درآمد معامله می شود که بالاتر از میانگین 10 سالۀ 14.7 برابر است در حالیکه انتظار می رود درآمد شرکت های فهرست S&P500 در سه ماهۀ دوم 1.9% سقوط کند. امروز گزارش های درآمدی شرکت های Coca-Cola , Boeing , Qualcomm Inc., American Express و SanDisk Corp منتشر می شود. آمار مربوط به درخواست های وام کسن امروز در ساعت 12:00 CET در ایالات متحده منتشر می شود. شاخص بهای مسکن برای ماه آوریل امروز در ساعت 14:00 CET منتشر می شود. تخمین اولیه مثبت است. آمار مربوط به فروش مسکن غیرنوساز برای ماه ژوئن امروز در ساعت 15:00 CET منتشر می شود. تخمین اولیه، مثبت است.

سهام اروپا در روز سه شنبه ریزش داشتند در حالیکه پیش از آن 9 روز رشد پیدا کرده بودند که تحت تاثیر کاهش ارزش سهام بخش های بهداشت و درمان، فن آوری و مخابرات بود. ارزش یورو در برابر دلار حدود 1% افزایش پیدا کرد که به صادرکنندگان لطمه زد. شاخص DAX 30 در آلمان 1.1% شاخص CAC40 در فرانسه 0.7% سقوط کردند. ارزش سهام Novartis AG که یک داروساز سوئیسی است 2.2% کاهش پیدا کرد که پس از آن رخ داد که گزارش داد درآمدش در سه ماهۀ سوم در مقیاس سالیانه 32% کاهش داشته است. ارزش سهام Stora Enso که یک تولیدکنندۀ کاغذ فنلاندی است 8.3% کاهش یافت که پس از آن صورت گرفت که این شرکت گزارش داد به دلیل افزایش هزینه ها و مشکلات تولید، سودش کمتر از حد انتظار شده است. ارزش سهام Tele2 AB که یک اپراتور مخابراتی سوئدی است 7.1% کاهش پیدا کرد چراکه این شرکت گزارش داد سودش در سه ماهۀ دوم در مقیاس سالیانه کمتر از نصف شده است. دولت قانون مربوط به سیستم دادگستری شهری، قوانین ورشکستگی و قوانین ریاضت اقتصادی را به پارلمان ارائه داد. برای شروع مذاکره دربارۀ برنامۀ سوم اعطای کمک مالی بین یونان و وام دهندگانش، پارلمان مجبور است این قانون را امروز به تصویب برساند. بازارهای سهام یونان همچنان بسته هستند. انتظار نمی رود که امروز آمار اقتصادی مهمی در منطقۀ یورو منتشر شوند. صورتجسلۀ آخرین نشست کمیتۀ سیاستگذاری پولی بانک مرکزی انگلیس امروز در ساعت 10:30 CET منتشر می شود.

شاخص Nikkei امروز 1.1% سقوط کرد چراکه ین تقویت شد و سهام ایالات متحده در نیمه شب ریزش پیدا کردند. سقوط ارزش سهام Apple ضریب اطمینان سرمایه گذاران در سهام مرتبط با اپل را تحت تاثیر قرار داد بطوریکه ارزش سهام Murata Manufacturing Co., Ltd سقوطی 6.4درصدی پیدا کرد و ارزش سهام Foster Electric سقوطی 2.5درصدی پیدا کرد و ارزش سهام TDK Corp سقوطی 3.0درصدی پیدا کرد. فردا در ساعت 50:00 CET آمار مربوط به تراز تجاری ماه ژوئن در ژاپن منتشر خواهد شد. تخمین اولیه مثبت است.

امروز در ساعت 22:00 CET تصمیم بانک مرکزی نیوزیلند در ارتباط با نرخ بهره و بیانیه اش منتشر خواهند شد. انتظار می رود که این بانک نرخ بهره را با 0.25% کاهش به 3.0% برساند.

قیمت های نفت(Oil prices) امروز در حال کاهش هستند در حالیکه در روز سه شنبه در پی کاهش ارزش دلار برای چهارمین بار طی پنج روز با رشد بسته شده بودند. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار مربوط به ذخایر نفت خام ایالات متحده هستند که قرار است امروز در ساعت 15:30 CET منتشر شود و انتظار می رود که 1.6 میلیون بشکه کاهش را نشان دهد.

قیمت های طلا(Gold) برای دهمین روز متوالی در حال کاهش هستند و از 1100 دلار در هر اونس عبور کردند چراکه سرمایه گذاران به دلیل افت بازار چین و انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره در امسال توسط فدرال ریزرو ایالات متحده اقدام به فروش دارائی های ایمن می کنند.

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز