دلار در این هفته رشد را متوقف کرد

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۱۷:۲۸:۵۲
کد خبر: ۳۰۲۰۷۱
دلار در این هفته رشد را متوقف کرد
IFC Markets- شاخص های ایالات متحده پس از سه روز متوالی زیان دهی ، دیروز تحت تاثیر گزارش های درآمدی فصلی منفی منتشر شده از سوی Caterpillar و American Express افت پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شاخص های ایالات متحده پس از سه روز متوالی زیان دهی ، دیروز تحت تاثیر گزارش های درآمدی فصلی منفی منتشر شده از سوی Caterpillar و American Express افت پیدا کردند. این شرکت ها به ترتیب 3.6% و 2.5% افت ارزش سهام پیدا کردند در حالیکه شرکت 3M تخمین فروش اش را 3.8% کاهش داد. دیروز هیچ آمار اقتصاد کلان مهمی منتشر نشد اما مایلیم به آمار مربوط به تعداد مدعیان بیکاری اشاره کنیم که بهتر از حد انتظار بود. ارزش سهام Amazon و Visa در معاملات پس از بسته شدن بازار و پس از انتشار گزارش های درآمدی مثبت، به ترتیب 18% و 7% افزایش پیدا کردند. شاخص های آتی ایالات متحده در منطقۀ سبز قرار دارند. برخی از فعالان بازار می گویند که سهام ایالات متحده نسبتاً بیش از اندازه رشد پیدا کرده است. نسبت میانگین P/E (قیمت جاری/درآمد سالانه) برای شرکت های S&P 500 برابر است با 16.9 که معنایش این است که قیمت یک سهم برابر است با 16.9 به بزرگی درآمدهای سالانۀ یک شرکت، که توسط تعداد از سهام تقسیم سود می شود. ضمن اینکه نسبت 10 ساله برابر است با 14.7. گردش معاملات در سهام ایالات متحده در روز پنجشنبه به 7 میلیارد سهم رسید که 8% بالاتر از میانگین ماهیانه است. امروز آمار مربوط به فروش مسکن نوساز در ساعت 16:00 CET منتشر می شود. تخمین اولیه، خنثی است.

شاخص دلار ICE رشد این هفته اش را متوقف کرد که به دلیل توافق یونان و تقویت یورو بود. ممکن است معامله گران ارز تصمیم به استراحت بگیرند. این هفته اخبار اقتصاد کلان مهمی در ایالات متحده منتشر نشد هرچند سرمایه گذاران انتظار دارند که در هفتۀ آینده رویدادهای مهمی وجود داشته باشند از جمله نشست فدرال ریزرو و انتشار آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهۀ دوم.

ارزش یورو امروز صبح کاهش پیدا کرد که به دلیل شاخص ضعیف مدیران خرید در آلمان برای ماه ژوئیه بود. شاخص های اروپایی حدود یک هفته ریزش داشتند در حال رشد می باشند که به دلیل گزارش های خنثای شرکتی است. اپراتور تلفن همراه SES پیش بینی مالی سال جاری اش را کاهش داد به همین دلیل ارزش سهام اش 8% ریزش پیدا کرد.BASF، بزرگ ترین شرکت شیمیایی دنیا، گزارش درآمدی سه ماهۀ منفی منتشر کرد و ارزش سهام اش 4.1% سقوط کرد. Vodafone, Air France-KLM و گروه صنعتی Thales در فرانسه که به ترتیب 3.1، 2.6 و 8% افزایش ارزش سهام داشتند از بازار سهام حمایت کردند. گزارش های منتشر شده در اروپا در مجموع چندان واضح نبودند. حدود 18% از شرکت ها آمارشان را منتشر کرده و فقط یک سوم آنها وضعیتی بهتر از انتظار داشتند در حالیکه دو سوم آنها در حد انتظار نبودند. انتظار نمی رود امروز در اتحادیۀ اروپا آمار اقتصادی مهمی منتشر شوند.

شاخص Nikkei این هفته همسو با دیگر شاخص های جهانی عقب نشینی داشت که تحت تاثیر افت شاخص مدیران خرید صنعتی چین هم بود که امروز صبح منتشر شد. ین در یک کانال حرکتی افقی معامله می شود و گمان می کنیم که به دلیل آمار خوب تراز تجاری تثبیت شده است. تحلیل گران انتظار داشتند که تراز تجاری به مازاد برسد اما اینگونه نشد اما کسری تراز تجاری در مقایسه با ماه مه کاهش شدیدی داشته است. خاطر نشان می سازیم که فقط در ماه مارس 2015 طی سه سال شاهد مازاد تراز بودیم. آمار اقتصادی مهم در ژاپن فقط در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

قیمت های آتی غلات کاهش پیدا کردند که به دلیل آب و هوای خوب در ایالات متحده بود. برخی از سرمایه گذاران می گویند که این برای رسیدن برداشت محصول به یک رکورد "کافی" است. کاهش قیمت هفتگی ذرت بیشترین میزان از ژوئیه است در حالیکه قیمت های آتی گندم ممکن است به پایین ترین سطح از ماه مه 2015 تاکنون برسد. وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش داد که این کشور 223.4 هزار تن ذرت در هفتۀ قبل صادر کرده است که کمتر از حد انتظار سرمایه گذاران و پایین ترین سطح از سپتامبر 2014 تاکنون می باشد.

قیمت شکر برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد. گروه صنعتی بریزیلی، Unica، اعلام کرد که تولید شکر در اوایل ژوئیه در مقایسه با ژوئن به دلیل بارندگی 40% کاهش پیدا کرد. تولید طبق پیش بینی ها تا پایان ماه 17% و تا پایان فصل 6% کاهش خواهد یافت.

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز