تقویت ارزش دلار در پی انتظارات بابت افزایش نرخ بهره توسط فدرال ریزرو

۱۳۹۴/۰۵/۰۹ - ۱۸:۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۰۲۳
تقویت ارزش دلار در پی انتظارات بابت افزایش نرخ بهره توسط فدرال ریزرو
IFC Markets-شاخص های ایالات متحده در روز پنجشنبه اغلب بدون تغییر بودند. آمار اقتصاد کلان اغلب مثبت بودند هرچند اندکی ضعیف تر از حد انتظار بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شاخص های ایالات متحده در روز پنجشنبه اغلب بدون تغییر بودند. آمار اقتصاد کلان اغلب مثبت بودند هرچند اندکی ضعیف تر از حد انتظار بودند. تولید ناخالص داخلی 2.3% افزایش پیدا کرد که اندکی کمتر از رقم 2.5% مورد انتظار است. اقتصاد ایالات متحده در سه ماهۀ نخست سال 1.5% رشد داشت در حالیکه برای سال قبل 1.9% به ثبت رسیده است. دلیل اصلی رشد سه ماهۀ دوم، مخارج مصرف کنندۀ ارزان برای نفت است. شاخص مخارج فردی (PCE) در نیمۀ نخست سال 2.2% رشد پیدا کرد که بیشترین میزان رشد از اوایل سال 2012 تاکنون است. سرمایه گذاران با توجه به آمار اقتصاد کلان که دیروز منتشر شدند این عقیده را پیدا کردند که احتمال افزایش نرخ بهرۀ از سوی فدرال ریزرو افزایش پیدا کرده است. این عامل از شاخص دلار(US Dollar index) حمایت کرد. شرکت های Procter & Gamble, Facebook و Whole Foods Market گزارش های درآمدی فصلی بدتر از حد انتظاری اعلام کردند و ارزش سهام شان به ترتیب 4%، 1.8% و 11.6% سقوط کردند. این آمار، آمار اقتصادی مثبت را خنثی کردند. در نتیجه سهام ایالات متحده حرکت قدرتمندی نداشت. گردش معاملات در بورس های سهام ایالات متحده به 6.4 میلیارد سهم رسید که 5% پایین تر از میانگین ماهیانه است. شاخص مدیران خرید ماه ژوئیه در ایالات متحده برای شیکاگو امروز در ساعت 15:45 CET منتشر خواهد شد. دانشگاه میشیگان در ساعت 16:00 CET شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده را منتشر خواهد شد.

سهام اروپا برای چهارمین روز متوالی رشد پیدا کرد که به دلیل گزارش های خوب شرکتی بود. شرکت داروسازی بلژیکی UCB تخمین اش برای درآمدهای سالیانه اش را افزایش داد و ارزش سهامش 5.2% رشد پیدا کرد. بانک های BNP Paribas و Natixis و ایرباس درآمدهای مثبت منتشر کردند. ارزش سهام BNP رشدی 3.5درصدی پیدا کرد. سرمایه گذاران انتظار دارند که مجموع درآمد شرکت ها 5.7% افزایش پیدا کند. شاخص های بیکاری و بهای مصرف کننده امروز در منطقۀ یورو منتشر شدند. ارزیابی ما این است که اندکی منفی بودند. آمار اقتصادی مهمی در اتحادیۀ اروپا در روز جمعه منتشر نخواهند شد.

شاخص Nikkei امروز رشد داشت که به دلیل آمارهای خوب مربوط به بازار کار و تورم ژوئیه است. بهای مصرف کننده بیشتر از حد انتظار افزایش پیدا کرد و خطرات تورمی کاهش یافت.

 

قیمت های آتی غلات افزایش پیدا کردند که تحت تاثیر انتظارات برای خشکسالی در اروپا، کانادا و آرژانتین است. قیمت های غلات در ژوئیه به شدت تحت تاثیر شرایط آب و هوایی بودند. از آنجائیکه شرایط آب و هوایی در ایالات متحده بسیار خوب بود، ممکن است قیمت های آتی گندم بیشترین کاهش ماهیانه طی 4 سال را نشان دهند. لازم به ذکر است شورای بین المللی غلات تخمین اش را برای تولید جهانی ذرت در فصل 2015/2016 به 966 میلیون تن افزایش داد (به دلیل افزایش احتمالی محصول در چین) و تخمین اش را برای تولید گندم به دلیل کانادا به 710 میلیون تن کاهش داد.

قیمت های نفت پس از نشست روسیه با اعضای اوپک کاهش پیدا کردند. نمایندگان اوپک در طی این گفتگو گفتند که قصد کاهش تولید را ندارند. وزیر انرژی روسیه، آلکساندر نواک، تخمین می زند که تقاضای نفت در امسال 1.2 تا 1.3 میلیون بشکه کاهش پیدا کند. او اعتقاد دارد که قیمت های نفت حول و حوش 50 تا 65 دلار در هر بشکه نوسان داشته باشند.

قیمت های آتی طلا برای ششمین هفتۀ متوالی افت پیدا کرد که طولانی ترین روند کاهش برای 16 سال اخیر است و در طی ماه ژوئن 7.4% کاهش داشت که بدترین سقوط ماهیانه طی 2 سال اخیر است. افزایش احتمالی نرخ بهره دلیل اصلی این روند نزولی است. از منظر تئوری، این باعث شد تا دارائی های دلار جذاب تر شوند. لازم به ذکر است که تقاضا برای طلا در چین کاهش پیدا کرده است: طلا در بورس شانگهای فقط 1% بالاتر از لندن معامله می شود. ما با توجه به کاهش شدید بهای طلا، از یک افزایش قیمت پس از انتشار آمار اشتغال غیرکشاورزی در 7 اوت صرف نظر نمی کنیم.

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز