افت بازارها در پی کاهش ارزش یوآن از سوی چین

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۱۶:۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۶۵۷
افت بازارها در پی کاهش ارزش یوآن از سوی چین
IFC Markets -سهام ایالات متحده در روز سه شنبه ریزش داشتند که به دلیل تاثیر منفی کاهش 1.9درصدی ارزش یوآن توسط چین روی اقتصاد ایالات متحده است

به گزارش خبرگزاری برنا، سهام ایالات متحده در روز سه شنبه ریزش داشتند که به دلیل تاثیر منفی کاهش 1.9درصدی ارزش یوآن توسط چین روی اقتصاد ایالات متحده است. دلار تقویت شد بطوریکه شاخص دلار(US Dollar index) که معیاری است برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی 0.2% رشد پیدا کرد. شاخص S&P 500 با سقوطی 1درصدی در 2084.07 واحد بسته شد. سقوط 1.9درصدی بخش مواد دلیل اصلی سقوط این شاخص است. برای سهام صادرکنندگان و سازندگان کالاهای لوکس صف فروش ایجاد شد. به دلیل کاهش 27درصدی فروش اپل در سه ماهۀ دوم در چین، ارزش سهام این شرکت 5.2% سقوط کرد. سهام شرکت های General Motors و Tiffany & Co بیش از 2.1% سقوط کردند. ارزش سهام Freeport-McMoRan، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس و طلا در جهان، 12% سقوط کرد. امروز در ساعت 12:00 CET آمار مربوط به درخواست های وام مسکن در ایالات متحده منتشر خواهد شد. آمار مربوط به فرصت های شغلی جدید و گردش بازار کار برای ماه ژوئیه امروز در ساعت 15:00 CET منتشر خواهند شد. تخمین اولیه در این ارتباط مثبت است. آمار مربوط به ذخایر نفت خام ایالات متحده امروز در ساعت 15:30 CET توسط ادارۀ اطلاعات انرژی (EIA) منتشر خواهد شد. بیانیۀ بودجۀ ماهیانۀ ژوئیه امروز در ساعت 19:00 CET منتشر خواهد شد.

سهام اروپا در روز سه شنبه افت پیدا کردند که به دلیل نگرانی ها دربارۀ این بود که کاهش ارزش یوآن چین به صادرات منطقۀ یورو به چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، لطمه وارد کند. ارزش یورو در برابر دلار تقویت شد به دلیل اینکه یونان با شرایط دریافت سومین کمک مالی از وام دهندگان بین المللی اش موافقت کرد. این توافقنامه هنوز به تصویب پارلمان های کشورهای منطقۀ یورو نرسیده است. شاخص Stoxx Europe 600 سقوطی 1.6درصدی پیدا کرد. صادرکنندگان منطقۀ یورو از جمله خودروسازان و سازندگان کالاهای لوکس بیشترین زیان را متحمل شدند. BMW و Daimler AG و Volkswagen به ترتیب 4.3 و 5.2 و 3.7% سقوط ارزش سهام داشتند. شاخص DAX 30 در آلمان 2.7% سقوط کرد که تحت تأثیر سقوط سهام صادرکنندگان بود و پس از انتظار شاخص ZEW همچنان پایین باقی ماند. شاخص انتظارات اقتصادی آلمان متعلق به ZEW از 29.7 در ژوئیه به 25.0 در اوت رسید. شاخص ترکیبی Athex در یونان 2.1% رشد پیدا کرد چراکه این کشور برای دریافت دور سوم کمک مالی از سوی وام دهندگان به توافق رسید و به دریافت 86 میلیارد یورو نزدیک شده است. امروز در ساعت 10:00 CET آمار مربوط به تولید صنعتی ماه ژوئن در منطقۀ یورو منتشر خواهد شد. تخمین اولیه مثبت است. آمار مربوط به بازار کار در ساعت 9:30 CET در انگلیس متشر می شود. تخمین اولیه برای پوند انگلیس منفی است. فردا در ساعت 7:00 CET شاخص نهایی بهای مصرف کننده برای ژوئیه در آلمان منتشر می شود. تخمین اولیه خنثی است.

شاخص Nikkei امروز با 1.25 سقوط به پایین ترین سطح طی دو هفتۀ اخیر رسید چراکه پس از کاهش ارزش یوآن چین برای دومین روز متوالی ارزش ین به عنوان یک دارائی ایمن افزایش پیدا کرد. ارزش سهام صادرکنندگان کاهش پیدا کرد و در این بین فولاد سازان پیشتاز سقوط بودند. فردا در ساعت 00:50 CET آمار مربوط به سفارشات ماشین آلات ماه ژوئن در ژاپن منتشر خواهد شد. تخمین اولیه منفی است. همزمان آمار مالی مربوط به خریدهای داخلی و خارجی اوراق قرضه و سهام منتشر خواهد شد.

ارزش یوآن چین برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد چراکه بانک مرکزی چین در روز سه شنبه نرخ نقطۀ میانی را پایین تر از نرخ بستن شدن بازار قرار داد. آمار رسمی منتشر شده در امروز حاکی از آن است که رشد تولید کارخانه ای در ژوئیه در مقیاس سالیانه 6% کاهش پیدا کرده است و سرمایه گذاری تثبیت شده و خرده فروشی ضعیف تر از حد انتظار اعلام شدند.

قیمت های آتی کالا امروز به دنبال کاهش ارزش یوآن افت داشتند.

قیمت های آتی نفت پس از رسیدن به پایین ترین سطح طی شش سال اخیر در روز سه شنبه امروز به کاهش ادامه دادند که به دلیل وجود نگرانی ها پیرامون این مسئله بود که کاهش ارزش یوآن تقاضای چین برای واردات نفت را کاهش دهد در حالیکه اوپک گزارش داد که تولید این سازمان به بالاترین سطح طی بیشتر از سه سال اخیر تاکنون رسیده است. اشباع عرضۀ جهانی همچنان به قوت خود باقی است چراکه تولیدکنندگان نفت برای جبران کاهش قیمت نفت اقدام به افزایش تولید کرده اند.

در میان فلزات صنعتی، نیکل با 3.1% کاهش قیمت بیشترین میزان کاهش را داشت. قیمت های آلومینیوم، روی و قلع لااقل 1% کاهش پیدا کردند و قیمت مس در بورس فلزات لندن 0.5% کاهش یافت.

منبع : IFC Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز