ظریف:

قدرت فقط توپ و تانک نیست

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۲:۴۸:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۲۶۰
قدرت فقط توپ و تانک نیست
بعضی وقت ها بعضی حرف های انقلابی می زنیم که تاثیرش در تقویت نظام سلطه بیش از حرف های دیگر است. همین که می گوییم که قدرت همه چیز را می‌گوید. خب اگر قدرت همه چیز را می گوید بروید در مقابل قدرت آمریکا دولا شوید.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه طی مصاحبه ای با ماهنامه «دیپلمات» گفت: مخالفان داخلی توافق همه شان اشتباه می کنند.

 برخی از مهم ترین محور های این گفتگو در زیر می آید:

*احساس می کردم که عدم توفیق در مذاکره ، در وضعیت فوری کشور فاجعه ایجاد نمی‌کند، اما این نسخه خیلی خطرناکی می توانست برای آینده باشد.

*به همه خواسته هایمان در مذاکرات رسیدیم........در برجام هیچ اشاره‌ای نه به سلاح می بینید و نه به موشک. این خط قرمز ماست.

*مخالفان داخلی برجام همه شان اشتباه می کنند. اگر آقایان می خواهند یک چیزی بر برجام اضافه کنند که در برجام نیست، حتما آنها یک جایی مذاکره کردند که ما خبر نداریم.

*مخالفان توافق هسته ای تحت تاثیر تبلیغات غرب قرار گرفته اند. آنچنان این تبلیغات تاثیر گذاشته که می‌گویند اگر پلوتونیوم تولید کنیم به دلیل این که غربی ها می‌ترسند این موضوع می تواند اهرم مبادلاتمان شود.

*ایده «مجمع گفت و گوی منطقه ای» را مطرح کرده ام که ما و همسایگانمان بتوانیم روندی مشابه روندی که اروپا در اوج جنگ سرد انتخاب کرد و  باعث تشکیل  مجمع زغال و فولاد و در ادامه اتحادیه اروپا شد در پیش بگیریم.

*ممکن است ماجرای کشتی کارین ای از سوی مخالفان توافق تکرار شود.

امتیازات مهم را در شبهای آخر و لحظات پایانی مذاکرت گرفتیم.دریک فاصله چند ساعته در اکثریت موارد اختلافی به نتیجه رسیدیم.....در مورد لغو تحریم هواپیمایی و نحوه اشاره به ممنوعیت و محدودیت موشکی در لحظه های آخر به نتیجه رسیدیم.

*امنیت عربستان برای ما حیاتی است. نگاه ما به این کشور تعاملی است ونه تقابلی.

*قدرت فقط توپ و تانک نیست. اگر شما واقعا پیام انقلاب و  امام را فهمیده باشید این است که وقتی می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یعنی اینکه آمریکا موشک ندارد!؟ بلکه یک مفاهیم قدرت آفرینی است خارج از آن قدرت که می تواند برای شما قدرت و مصونیت ایجاد بکند

*بعضی وقت ها بعضی حرف های انقلابی می زنیم که تاثیرش در تقویت نظام سلطه بیش از حرف های دیگر است. همین که می گوییم که قدرت همه چیز را می‌گوید. خب اگر قدرت همه چیز را می گوید بروید در مقابل قدرت آمریکا دولا شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز