لغزش رشد بازارهای جهانی سهام درپی سخنان نایب رئیس فدرال ریزرو

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۴:۵۹:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۵۲۰
لغزش رشد بازارهای جهانی سهام درپی سخنان نایب رئیس فدرال ریزرو
IFC Markets -dرشد سهام در بازارهای جهانی سهام در روز جمعه متوقف شد که به دلیل صحبت های "استنلی فیشر"، نایب رئیس فدرال ریزرو، دربارۀ احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال ریزرو در 17 سپتامبر بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، رشد سهام در بازارهای جهانی سهام در روز جمعه متوقف شد که به دلیل صحبت های "استنلی فیشر"، نایب رئیس فدرال ریزرو، دربارۀ احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال ریزرو در 17 سپتامبر بود. بازارها با قضاوت نرخ های سوآپ نرخ بهره تخمین می زنند که احتمال افزایش نرخ بهره در آن تاریخ 35% باشد در حالیکه در ابتدای هفتۀ گذشته 22% احتمال می دادند. احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال ریزرو از شاخص دلار حمایت کرد که پس از رسیدن به پایین ترین سطح طی سه ماه اخیر رشد کرد. بااینحال در حال حاضر رشدش متوقف شده است چراکه در انتظار انتشار آمار اقتصادی ایالات متحده است. آماری که روز جمعه منتشر شدند برای دلار و سهام منفی بودند. مخارج فردی در ژوئیه رشد داشت اما رشدش کمتر از حد انتظار بود در حالیکه به ازای مخارج سرانه (PCE) بدون احتساب انرژی و موادغذایی برای 12 ماه منتهی به ژوئیه 1.2% بود که کمترین میزان از مارس 2011 تاکنون می باشد. ضمن اینکه شاخص روحیۀ مصرف کننده متعلق به دانشگاه میشیگان در اوت افت پیدا کرد. انتظار نمی رود امروز آمار اقتصاد کلانی مهمی در ایالات متحده منتشر شود. آمار مهمی که پس از سه شنبه منتشر خواهد شد آمار مربوط به کار است که در روز جمعه منتشر می شود.

شاخص های سهام اروپا پس از سخنان "استنلی فیشر" همینک همراه با شاخص های آتی سهام ایالات متحده در حال ریزش هستند. بورس های سهام بریتانیا امروز به دلیل تعطیلی رسمی بسته بودند. شاخص های DAX، CAC و EURO STOXX 50 در ماه اوت به نوسانی 9درصدی می رسند که بیشترین میزان رشد طی 4 سال اخیر است که دلیل اصلی اش واکنش به کندی اقتصادی چین و سقوط بیش از 40درصدی شاخص ترکیبی شانگهای بود. امروز صبح اخبار اقتصاد کلانی در اروپا منتشر شد که از یورو حمایت کرد. تورم در ماه اوت از 0.1% به 0.2% رشد پیدا کرد که خطر رکود قیمتی را کاهش داد. انتظار نمی رود که امروز در اتحادیۀ اروپا آمار اقتصادی مهم دیگری منتشر شود.

شاخص Nikkei امروز همراه با شاخص های جهانی افت داشته است و سقوطش در ماه اوت از 8% فراتر رفت که بیشترین میزان از ژانویۀ 2014 تاکنون می باشد. امروز صبح آمار اقتصاد کلان منفی ای منتشر شد که نشان داد تولید صنعتی در ژاپن در ژوئیه 0.6% کاهش داشته است در حالیکه پیش بینی می شد 0.1% رشد کند. سهام شرکت هایی که محصولاتشان را به چین صادر می کنند کاهش پیدا کرد. شرکت JFE Holdings و شرکت Komatsu و شرکت Daikin Industries به ترتیب 3.3% و 2.9% و 2.3% سقوط ارزش سهام پیدا کردند. آمار اقتصادی ضعیف باعث شد تقویت ارزش ین در برابر دلار تثبیت شود. آمار اقتصادی مهم بعدی در ژاپن فردا صبح در ساعت 1:50 CET منتشر خواهند شد که عبارتند از مخارج عمده و سودهای شرکت ها در سه ماهۀ دوم.

قیمت های نفت خام در پنجشنبه و جمعه و بیش از 15% افزایش پیدا کردند. ارزیابی ما این است که فعالان بازار نگران آن هستند که کاهش قیمت ها منجر به کاهش در تولید نفت شود. طبق گزارش شرکت خدمات نفتی Baker Hughes، تعداد حلقه های چاه های نفتی فعال در ایالات متحده از رقم 674 حلقه به 675 حلقه رسید. چندین کارشناس نفتی اعلام کرده اند که برای ادامۀ توسعۀ نفت سبک قیمت هر بشکه نفت باید 60 دلار باشد. لازم به ذکر است که در اکتبر گذشته تعداد 1609 حلقه چاه نفتی در ایالات متحده فعال بودند. به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، مصرف آن بطور قابل ملاحظه ای رو به افزایش است. در واقع فروش محصولات پتروشیمی در ایالات متحده در ژوئیه با 1% افزایش به بالاترین سطح طی 2 سال اخیر رسید و فروش بنزین 5.7% افزایش یافت. صادرات نفت به ژاپن با 10.9% افزایش در ژوئیه به 3.43 میلیون بشکه در روز رسید در حالیکه عرضه از سوی 20% کاهش یافت.

طبق گزارش سازمان جهانی قهوه، صادرات جهانی قهوه در ژوئیه با 3.6% کاهش به 9.59 میلیون بستۀ 60 کیلویی رسید. این شاخص در 10 ماه از فصل 2014/2015 که از اول اکتبر آغاز شد 2.8% سقوط کرد و در مجموع به 92.85 میلیون بسته رسید. اتحادیۀ صنایع و صادرکنندگان قهوه در اندونزی 100 هزار تن از تخمین اش برای صادرات قهوه از اندونزی کاست و آن را به 500 هزار تن رساند که به دلیل تاثیر منفی ناشی از پدیدۀ "ال نینیو" می باشد. فدرارسیون قهوۀ اروپا اعلام کرد که کاهش 4.8درصدی موجودی انبارهای قهوه در بنادر اروپا در ژوئن رخ داده است. ارزیابی ما این است که این می تواند موجب افزایش قیمت قهوه شود.

منبع : IFC Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز