۱۰ موزه برتر و ارزشمند جهان را بشناسید/ عکس

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۹:۵۴:۴۷
کد خبر: ۳۱۴۵۵۹
۱۰ موزه برتر و ارزشمند جهان را بشناسید/ عکس
گزارش پیش رو ده موزه برتر جهان، که به لحاظ برخورداری از میراث فرهنگی و هنری بشری هر کدام گنجینه ای ارزشمند محسوب می شود را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، پایتخت نوشت: موزه ها یکی از برترین و مهمترین قسمت های شهری در دنیا هستند که توان هر کشوری در ایجاد بهتریم موزه باید باشد چرا که موزه ها نمایشگاهی هستند از تمامیت فرهنگی یک کشور. آنچه که در ادامه می آید 10 نمونه از برترین موزه های جهان هستند.

 

1- موسسه اسمیتسونین، واشنگتن دی سی، ایالات متحده. اسمیتسونیان بزرگترین مجتمع تحقیقاتی و موزه در جهان است که شامل 19 موزه و گالری، پارک ملی جانورشناسی و چندین ایستگاه تحقیقات است. در مجموع، بیش از 137 میلیون شی از امریکا را در خود جا داده است.

 

 

2- موزه لوور فرانسه در پاریس. موزه لوور، در اصل یک قلعه قرون وسطی است که از دو قرن پیش موزه شد. قسمت بیرونی موزه با توجه به هرم در ورودی اصلی در سال 1989 ایجاد شد. اشیاء این موزه بدون شک یکی از بهترین مجموعه ها در جهان است اما اضافه شدن مونالیزای داوینچی به آن این موزه را از برترین موزه ها قرار داده است.

 

 

3- موزه آکروپلیس، آتن، یونان - موزه آکروپلیس یک موزه باستان شناسی با تمرکز بر یافته های سایت باستان شناسی از آکروپولیس آتن است. این موزه در خانه های یونانی که هنرمندانه در عصر برنز به روم و بیزانس ساخته شده بوده، ایجاد شده است. آن را نیز در سایت باستان شناسی Makrygianni و ویرانه های یک بخشی از روم و بیزانس آتن ایجاد کرده اند. طبقه همکف به صورت شیشه ای و شفاف است که  پیاده رویی با نمایی از حفاری های باستان شناسی آکروپلیس را نشان می دهد.

 

 

4- عمارت هرمیتاژ، سنت پترزبورگ، روسیه ، موزه هنر و فرهنگ است. این یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موزه ها در جهان است که در سال 1764 توسط کاترین کبیر تاسیس شد و عموم مردم از 1852 توانستند از آن بازدید کنند. این موزه دارای بیش از سه میلیون مورد، از جمله بزرگترین مجموعه از نقاشی در جهان است. مجموعه متشکل از شش ساختمان بزرگ تاریخی به همراه کاخ خاکی، از جمله کاخ زمستانی، محل اقامت سابق امپراتور روسیه است.

 

 

5- موزه بریتانیا، لندن، انگلستان - بزرگترین موزه در بریتانیا است. این موزه مجموعه ملی باستان شناسی و قوم نگاری به نظر می رسد که دارای بیش از 8 میلیون اشیاء از دوره های مختلف است.

 

 

6- پرادو، مادرید، اسپانیا - موزه اصلی هنر ملی اسپانیا. این موزه که هنرهای اسپانیا را در خود دارد آثاری از قرن 12 تا قرن 19 را شامل می شود که بی شک یکی از مهمترین کنجینه های هنری جهان است.

 

 

7- موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا - به نام مت نیز شناخته می شود، موزه هنر متروپولیتن بزرگترین موزه در نیمکره غربی است. در این مجموعه بیش از دو میلیون اقلام از سراسر جهان و از تمام دوره ها جمع شده که مجموعه ای باور نکردنی را پدید آورده است. فقط به عنوان مثال نقاشی اروپایی آن شامل آثار بوتیچلی، رامبراند، ورمیر، دگا، رودین، و دیگران، مجموعه مصر ویترین آرامگاه پرنب و معبد دندوردر این مکان قرار دارد.

 

 

8- موزه واتیکان، شهر واتیکان، ایتالیا - موزه واتیکان موزه های شهر واتیکان هستند و در داخل مرزهای این شهر واقع شده است. آنها با نمایش آثاری از مجموعه بسیار زیاد کلیسای کاتولیک روم کار می کند و از جمله برخی از مجسمه های کلاسیک و مشهور ترین شاهکارهای مهم ترین هنر رنسانس در جهان را دارد. این موزه در اوایل قرن 16تاسیس شد. کلیسای سیستین که سقف آن را میکل آنژ و دلا بند تزئین کرده اند، موزه واتیکان شده است. موزه واتیکان رکود دیدن را با بیش از 5 ملیون بازدید کننده در سال 2011 شکست.

 

 

9- گالری یوفیزی، فلورانس، ایتالیا - یوفیزی یکی از قدیمی ترین و معروف ترین موزه های هنری از جهان غرب است. این موزه دارای بهترین مجموعه جهان از نقاشی های رنسانس است که آثار همه هنرمندان معروف و مهم ایتالیایی از تمام دوره ها در آن وجود دارد.

 

 

10- موزه امپراتوری، آمستردام، هلند - یک موزه ملی در هلند مختص به هنر و تاریخ است. در این موزه 8،000 اشیاء از هنر و تاریخ به نمایش در آمده است. در این مجموعه در کل 1 میلیون شیء از سال 1200-2000 قرار دارد که در این میان برخی شاهکارهای رامبراند، فرانس هالس و یوهانس ورمیر هستند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز