ثبات بازارها پس از هفته پرنوسان

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۵:۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۱۷۸
ثبات بازارها پس از هفته پرنوسان
IFC Markets - بازارهای سهام ایالات متحده پس از تعطیلی روز دوشنبه به مناسبت روز کار، امروز مجدداً باز می شوند بطوریکه شاخص های آتی اشاره به باز شدن همراه با صعود دارند

به گزارش خبرگزاری برنا، بازارهای سهام ایالات متحده پس از تعطیلی روز دوشنبه به مناسبت روز کار، امروز مجدداً باز می شوند بطوریکه شاخص های آتی اشاره به باز شدن همراه با صعود دارند و این پس از آن صورت می گیرد که شاخص S&P 500 طی هفته 3.4% سقوط کرد. ارزش دلار در برابر ین در روز دوشنبه افزایش پیدا کرد و امروز به رشدش ادامه داد. امروز در ساعت 11:00 CET شاخص خوش بینی کسب و کارهای کوچک متعلق به فدراسیون مشاغل مستقل برای ماه اوت منتشر خواهد شد. چشم انداز مثبت است. شاخص شرایط بازار کار برای ماه اوت در ساعت 15:00 CET منتشر می شود. تخمین اولیه مثبت است. اعتبار مصرف کننده برای ماه اوت در ساعت 20:00 CET منتشر خواهد شد که تخمین اولیه برای آن منفی است.

سهام اروپا در روز دوشنبه رشد پیدا کرد چراکه روحیۀ بازار پس از معاملات پر نوسان هفتۀ قبل که باعث ریزش بازارهای سهام شد، به ثبات رسید. ارزش یورو در برابر دلار تقویت شد. شاخص Stoxx Europe 600رشدی 0.5درصدی پیدا کرد و این در حالیست که در هفتۀ قبل با 2.8% سقوط بسته شد. شاخص DAX30 در آلمان با 0.7% رشد به 10,108.61 واحد رسید که تحت تاثیر انتشار آماری بود که نشان داد تولید صنعتی آلمان در ژوئیه با سریع ترین سرعت طی امسال افزایش داشته است. Glencore PLC بهتر از حد انتظار ظاهر شد چراکه ارزش سهامش 7% رشد پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که این معامله گر کالا و فعال در زمینۀ معدن اعلام کرد که قصد دارد بدهی اش را تا یک سوم کاهش دهد و آن را به 20 میلیارد دلار برساند. Glencore همچنین اعلام کرد که تولیدش در دو معدن را متوقف خواهد کرد و تولید مس را 400هزار تن کاهش خواهد داد. این اخبار از قیمت های مس و ارزش سهام دیگر تولیدکنندگان مس حمایت کردند بطوریکه ارزش سهام Antofagasta رشدی 7.3درصدی پیدا کرد. امروز در ساعت 10:00 CET تخمین ثانویۀ مربوط به تولید ناخالص داخلی در منطقۀ یورو منتشر خواهد شد. چشم انداز اولیه خنثی است.

شاخص Nikkei امروز 2.4% سقوط کرد و وارد محدودۀ منفی سال شد چراکه ضریب اطمینان سرمایه گذاران تحت تاثیر آمار ضعیف مربوط به تراز تجاری چین قرار گرفت و هراس ها در مورد اینکه اقتصاد یکی از اصلی ترین شرکای تجاری اش به ضعیف ترین سطحی می رسد که تاکنون مشاهده شده است افزایش یافتند. آمار منتشر شده همچنین نشان دادند تولید ناخالص داخلی ژاپن در مقیاس سالیانه 1.2% افت داشته است که کمتر از رقم افت 1.6درصدی است که پیش بینی می شد اما اینکه به شکل صعودی تصحیحی رخ داد به این دلیل بود که افزایش رشد موجودی انبارها همراه شد با افت بزرگتری در مخارج عمده که می تواند منجر به افت چشم انداز رشد برای ادامۀ سال شود.

سهام چین امروز برای اولین بار طی پنج روز اخیر رشد داشتند بطوریکه شاخص Shanghai Composite در آخرین ساعت معاملات 2.9% رشد کرد که به دلیل گمانه زنی ها دربارۀ این بود که صندوق های با پشتوانۀ دولتی به منظور تثبیت بازار اقدام به خرید سهام می کنند. معاملات دارای نوسان بود بطوریکه ارزش سهام معامله شده حدود 80% پایین تر اوج 8 ژوئن بود. آمار منتشر شده در امروز نشان داد که صادرات در چین در اوت در مقیاس سالیانه به دلار 5.5% افت پیدا کردند در حالیکه واردات 13.8% کاهش پیدا کردند. روحیۀ بازار توسط آمار رسمی ای که روز قبل منتشر شد لطمه خورد آماری که نشان داد مسئولین به منظور حمایت از یوآن در ماه اوت 93.9 میلیارد دلار خرج کرده اند. گزارش Goldman Sachs تخمین می زند که چین پس از آغاز بی نظمی ها از سه ماه قبل به منظور حمایت از بازار سهامش 1.5 تریلیون یوآن معادل 236 میلیارد دلار خرج کرده است. چین امروز برنامه هایی را اعلام کرد که شامل معرفی یک مکانیسم "قطع کنندۀ مدار" در بورس های سهام شانگهای و شنزن می شود که مربوط به شاخص CSI 300 است بطوریکه اگر این شاخص 5% سقوط یا رشد کند متوقف خواهد شد و همچنین اگر شاخص 7% سقوط یا رشد کند، معاملات در آن روز متوقف خواهند شد.

قیمت های نفت امروز در حال به ثبات رسیدن هستند و این پس از آن صورت گرفت که گزارش اقتصادی قوی ای در آلمان منتشر شد که نشان داد علی رغم کندی در چین، صادرات و واردات در ژوئیه به یک رکورد صعودی رسیده اند. همزمان اشباع عرضۀ جهانی همچنان به قوت خود باقی است چراکه اوپک در حال تولید در بالاترین سطح ممکن است تا بتواند از سهمش در بازار در برابر حفاری های شیل در ایالات متحده دفاع کند.

ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا در طی چهار روز اخیر باثبات بود. وزیر نفت ایران در روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری با همتای اسپانیایی اش در تهران گفت که ایران امیدوار است که بتواند با انتقال گاز طبیعی مایع (LNG) به اسپانیا، گازش را به اروپا برساند. وزیر صنعت، انرژی و جهانگردی اسپانیا گفت که "کشورش می تواند به عنوان یک کانال برای صادرات گاز ایران به اروپا عمل کند". اسپانیا بزرگ ترین ظرفیت واردات LNG در اروپا را دارا است اما فاقد ارتباط خط لولۀ پیشرفته با دیگر کشورهای اروپایی است.

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز