بهبود بازار همزمان با اقدامات بیشتر از سوی چین برای حمایت از اقتصاد

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۴:۵۴:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۶۵۱
بهبود بازار همزمان با اقدامات بیشتر از سوی چین برای حمایت از اقتصاد
ّIfc Markets - سهام ایالات متحده در روز سه شنبه بهبود پیدا کردند که تحت تاثیر امیدواری ها در این مورد بود که مسئولین چینی اقدامات جدیدی برای حمایت از اقتصاد اتخاذ می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سهام ایالات متحده در روز سه شنبه بهبود پیدا کردند که تحت تاثیر امیدواری ها در این مورد بود که مسئولین چینی اقدامات جدیدی برای حمایت از اقتصاد اتخاذ می کنند. دلار ضعیف شد بطوریکه شاخص دلار ICE افتی 0.2درصدی پیدا کرد. شاخص S&P 500 افت روز جمعه اش را جبران کرد و با رشدی که دومین رکورد امسال اش محسوب می شود با 2.5% صعود بسته شد. همۀ ده بخش اصلی این شاخص با رشد بسته شدند که پیشتاز آنها بخش های فن آوری و بهداشت و درمان بود. سهام Teco Energy رشدی 25درصدی پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که Emera Inc توافق کرد این شرکت را به ازای 6.5 میلیارد دلار نقد خریداری کند. ارزش سهام Meredith Corp رشدی 10درصدی پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که Media General Inc موافقت کرد این شرکت را با مبلغی در حدود 2.4 میلیارد دلار خریداری کند. ارزش سهام Apple Inc رشدی 2.8درصدی پیدا کرد در حالیکه یک روز تا ارائۀ محصولات iPhone 6S و iPhone 6S Plus در رویداد سخت افزاری نهم سپتامبر باقی است. حجم معاملات در بورس های سهام ایالات متحده به 6.8 میلیارد دلار رسید که 4.5% پایین تر از میانگین سه ماهه می باشد. امروز در ساعت 12:00 CET آمار مربوط به درخواست های وام مسکن در ایالات متحده منتشر خواهد شد. آمار مربوط به فرصت های شغلی جدید و گردش کار در ساعت 15:00 CET توسط وزارت کار منتشر خواهد شد. تخمین اولیه مثبت است.

سهام اروپا در روز سه شنبه رشد پیدا کردند چراکه ضریب اطمینان سرمایه گذار توسط آمار قوی تر از حد انتظار تراز تجاری آلمان و بهبود سهام چین که پس از ریزش های ابتدایی با 2.9% رشد بسته شدند تقویت شد. ارزش یورو در برابر دلار افزایش پیدا کرد. شاخص Stoxx Europe 600 رشدی 1.2درصدی پیدا کرد. شاخص DAX30 در آلمان بهتر از حد انتظار ظاهر شد و 1.6% رشد پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که مازاد تراز تجاری در بزرگ ترین اقتصاد اروپا (آلمان) بیشتر از حد انتظار رشد کرد و در ژوئیه به 22.8 میلیارد یورو معادل 25.6 میلیارد دلار رسید که نشان داد علی رغم کندی اقتصادی چین تقاضا برای کالاهای اروپایی تقویت شده است. سهام اروپا همچنین تحت تاثیر اخباری تقویت شدند که نشان داد تولید ناخالص داخلی منطقۀ یورو به دلیل افزایش صادرات در سه ماهۀ دوم 1.5% رشد داشته است در حالیکه در تخمین اولیه رقم 1.2% گزارش شده بود. امروز انتظار نمی رود که هیچ آمار اقتصادی مهمی در منطقۀ یور منتشر شوند. آمار مربوط به تولید صنعتی و تولید کارخانه ای برای ماه ژوئیه در انگلیس در ساعت 9:30 CET منتشر می شود. همزمان آمار مربوط به تراز تجاری ماه ژوئیه نیز منتشر خواهد شد. تخمین اولیه برای پوند منفی است.

شاخص Nikkei امروز 7.7% رشد پیدا کرد که تحت تاثیر کاهش ارزش ین پس از تقویت روحیۀ بازار بود. روحیۀ بازار پس از آن تقویت شد که بازارهای جهانی بهبود پیدا کردند و نخست وزیر ژاپن، شنیزو آبه، اعلام کرد که قصد دارد مالیات های شرکتی را کاهش دهد. دلیل دیگر رشد سهام این بود که صندوق های بازنشستگی دولتی اقدام به خرید سهام در زمان شکار معاملات کردند، زمانی که شاخص Nikkei در روز سه شنبه به پایین ترین سطح طی هفت ماه اخیر رسیده بود. فردا در ساعت 00:50 CET آمار مالی مربوط به خرید های داخلی و خارجی اوراق قرضه و سهام برای هفتۀ قبل در ژاپن منتشر خواهند شد. همزمان آمار مربوط به سفارشات ماشین آلات برای ماه ژوئیه منتشر خواهد شد. تخمین اولیه منفی است.

سهام چین در روز چهارشنبه رشد پیدا کرد و شاخص ترکیبی شانگهای رشدی 2.3درصدی پیدا کرد چراکه وزیر دارائی گفت که دولت به منظور حمایت از اقتصاد، سیاست مالی و مخارج زیرساخت را تقویت خواهد کرد و اصلاحاتی دربارۀ سیستم مالیت اش اعمال خواهد کرد.

امروز در ساعت 16:00 CET بانک مرکزی کانادا تصمیم اش را در قبال نرخ بهره منتشر خواهد کرد که انتظار می رود نرخ بهره تغییر نکند و در رقم 0.5% ثابت باقی بماند. تصمیم بانک مرکزی نیوزیلند در قبال نرخ بهره نیز در ساعت 22:00 CET منتشر خواهد شد. انتظار می رود که بانک مرکزی نرخ های بهره را با 0.25% کاهش به 2.75% برساند.

قیمت های آتی نفت امروز در حال افزایش هستند و این پس از آن رخ می دهد که در روز سه شنبه کاهش داشتند که آن کاهش به دلیل آماری بود که نشان داد واردات نفت خام چین در ماه اوت در مقیاسه با ماه مشابه در سال قبل با 13% کاهش به 26.59 میلیون تن رسیده است در حالیکه صادرات با 33% کاهش به 220هزار تن رسیده است که با کندی اقتصادی آن کشور متناسب است.

منبع : Ifc Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز