فدرال ریزرو نرخ های بهره را حفظ کرد

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۳:۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۲۱۷۸۱
Ifc Markets - فدرال ریزرو در پایان نشست اش در روز پنجشنبه نرخ های بهره را ثابت نگه داشت و آنها را در پایین ترین سطح تاریخی بین 0 تا 0.25% بدون تغییر حفظ کرد. این باعث شد که کاهش ارزش دلار ادامه پیدا کند. امروز دلار برای سومین روز متوالی کاهش ارزش پیدا کرد. واکنش ابتدایی بازار سهام ایالات متحده بسیار مثبت بود و شاخص ها بیشتر از حد انتظار رشد پیدا کردند.

فدرال ریزرو در پایان نشست اش در روز پنجشنبه نرخ های بهره را ثابت نگه داشت و آنها را در پایین ترین سطح تاریخی بین 0 تا 0.25% بدون تغییر حفظ کرد. این باعث شد که کاهش ارزش دلار ادامه پیدا کند. امروز دلار برای سومین روز متوالی کاهش ارزش پیدا کرد. واکنش ابتدایی بازار سهام ایالات متحده بسیار مثبت بود و شاخص ها بیشتر از حد انتظار رشد پیدا کردند. هرچند پس از آن صحبت های "جانت یلن"، رئیس فدرال ریزرو، دربارۀ اقتصاد جهانی و تاثیرش روی اقتصاد ایالات متحده سرمایه گذاران را ناامید کرد و قیمت سهام افت کرد. بخصوص اینکه گفته شد مشکلات اقتصادی دیگر کشورها ممکن است باعث کندی رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده علی رغم اقدامات فدرال ریزرو گردد. فدرال ریزرو ایالات متحده از این موضوع صرف نظر نکرد که احتمال افزایش نرخ های بهره در زمانی دیگر در سال جاری میلادی وجود دارد و گفت که نیاز به زیرنظر گرفتن وضعیت بازار کار و تورم وجود دارد که انتظار می رود تا نرخ هدف 2% افزایش یابد. فدرال ریزرو تخمین اش را برای رشد اقتصادی ایالات متحده در سال 2015 به 2.1% افزایش داد اما تخمین اش را برای سال های 2016 و 2017 کاهش داد. فعالان بازار دربارۀ افزایش نرخ بهره در امسال تردید دارند. طبق نرخ های آتی، احتمال چنین رویدادی در نشست آیندۀ فدرال ریزرو 27-28 اکتبر از 40% در بیانیۀ قبل به 17% کاهش یافته است. علی رغم نوسان بالا، حجم معاملات در بورس های سهام ایالات متحده در روز گذشته به 8 میلیارد سهم رسید که برابر با میانگین 20 روز کاری اخیر است. لازم به ذکر است که آمار مربوط به بازار مسکن و بیکاری هفتگی خوب اعلام شدند. امروز در ساعت 16:00 CET شاخص پیشرو برای ماه اوت منتشر می شود که تخمین اولیه در این ارتباط مثبت است هرچند شاخص های آتی سهام ایالات متحده همینک در محدودۀ "قرمز" به سر می برند.

سهام ایالات متحده امروز ریزش پیدا کردند که واکنشی بود به افت روز گذشتۀ سهام ایالات متحده. صحبت های فدرال ریزرو پس از بسته شدن اکثر بازارها در اروپا منتشر شدند. ضمن اینکه رشد خوب اوراق قرضه باعث شد نقدینگی از بازار سهام خارج شود و تمایل به خرید یورو افزایش یابد. بازارهای سهام ابتدا به دلیل وجود هراس دربارۀ اینکه فدرال ریزرو نرخ بهره را افزایش می دهد و باعث می شود اوراق قرضۀ دولتی اروپایی در مقایسه با اوراق قرضۀ ایالات متحده جذابیت کمتری پیدا کنند ریزش پیدا کردند. افزایش ارزش یورو در برابر دلار ادامه پیدا کرد که به دلیل ضعف دلار تحت تاثیر عدم تغییر نرخ های بهره بود. یادآوری می شود که در روز سه شنبه گزارش شد که تراز تجاری برای منطقۀ یورو در ژوئیه به مازاد رسیده است و امروز آمار خوبی در ارتباط با تراز حساب جاری منتشر شد. تراز تجاری طی سه سال اخیر فقط در یک ماه منفی بود و تراز حساب جاری نیز فقط در دو ماه منفی بود. امروز انتظار نمی رود که آمار مهمی در اروپا منتشر شوند. آمار مربوط به تورم کانادا امروز در ساعت 14:30 CET منتشر می شود که می تواند روی ارزش دلار کانادا تاثیر بگذارد.

شاخص Nikkei امروز همراه با سایر شاخص های جهانی سهام ریزش داشت. عامل منفی دیگر، تقویت ارزش ین بود. ارزش سهام خودروسازان و صادرکنندگان ژاپنی مانند Toyota Motor, Honda Motor سقوطی 1.4 درصدی پیدا کردند. ارزش سهام Panasonic Corp (تولیدکنندگان لوازم منزل) افتی 2.1درصدی پیدا کرد. ارزش سهام شرکت بیمۀ Dai-ichi Life در ژاپن سقوطی 6.2درصدی پیدا کرد. ارزیابی سرمایه گذاران این است که این شرکت سبد بزرگی از اوراق قرضۀ ایالات متحده را حفظ می کند که همراه با دلار آمریکا اندکی افت ارزش پیدا کرده اند.

امروز قیمت طلا برای سومین روز متوالی افزایش دارد که تحت تاثیر ضعف دلار است. قیمت های این دو دارائی در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند.

قیمت های گوشت گاو در ابتدای اولین روز معاملاتی پس از "روز کار" در ایالات متحده و پایان فصل تفریح و گردش در آن کشور کاهش پیدا کرد که همۀ پیشنهادات قبلی از "تحلیل تکنیکی" دربارۀ خرید را باطل نمود. امروز بازارها در انتظار انتشار گزارش هفتگی مربوط به گاو گوشتی از سوی وزارت کشاورزی ایالات متحده هستند که امروز در ساعت 17:00 CET متشر می شود. پیش بینی می شود که محدودۀ افزایش تعداد گاو گوشتی در اول سپتامبر 2015 در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل به 101.2 تا 104.1% برسد. پیش بینی میانگین، 103.4% است در حالیکه میانگین تعداد راس دام زنده به 10,049 میلیون راس می رسد. اگر آمار واقعی که از سوی وزارت کشاورزی منتشر می شوند با انتظارات بازار تفاوت داشته باشد، ممکن است منجر به تغییر قابل توجه در قیمت گردد.

 

منبع : Ifc Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز