احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی از سوی فدرال ریزرو

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۱۷:۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۲۲۷۷۸
احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی از سوی فدرال ریزرو
IFC Markets - "جانت یلن"، رئیس فدرال ریزرو ایالات متحده، در روز پنجشنبه گفت که امکان افزایش نرخ بهره در امسال وجود دارد. این گفته باعث شد که دلار تقویت شود و شاخص های سهام افت پیدا کنند.

"جانت یلن"، رئیس فدرال ریزرو ایالات متحده، در روز پنجشنبه گفت که امکان افزایش نرخ بهره در امسال وجود دارد. این گفته باعث شد که دلار تقویت شود و شاخص های سهام افت پیدا کنند. انتظار می رود که افزایش نرخ بهره باعث افزایش بار بدهی شرکت های آمریکایی شود. عامل منفی دیگر کاهش در تخمین فروش شرکت کاترپیلار به عنوان تولیدکننده تجهیزات معدن و ساخت و ساز بود که ارزش سهامش با 3.6% سقوط به پایین ترین سطح طی 5 سال اخیر رسید. قیمت های شرکت های داروئی نیز کاهش شدیدی پیدا کردند که پس از آن صورت گرفت که "هیلاری کلینتون"، کاندید حزب دموکرات دربارۀ قیمت گذاری غیرقابل قبول دارو سخن گفت. آمار اقتصادی ای که دیروز منتشر شدند مثبت بودند. سفارشات کالاهای بادوام در ماه اوت کاهش پیدا کردند و بیکاری هفتگی کمتر از حد انتظار بود در حالیکه فروش مسکن جدید از انتظارات بازار فراتر رفت. شاخص های آتی سهام ایالات متحده در "سیاه" به سر می برند. امروز در ایالات متحده در ساعت 14:30 CET سومین تخمین مربوط به تولید ناخالص داخلی در سه ماهۀ دوم منتشر خواهد شد که انتظار می رود هیچ تغییری نداشته باشد. شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در ماه سپتامبر در ساعت 16:00 CET منتشر خواهد شد. تخمین در این رابطه مثبت است.

 

سهام اروپا امروز صبح رشد پیدا کردند و تقریباً ریزش روز قبل جبران شد. رسوایی مربوط به تقلب شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن به تدریج آرام شد. دیروز ارزش سهام این شرکت 2.6% رشد داشت در حالیکه ارزش سهام شرکت BMWکه شرکت رقیبش می باشد 5% رشد پیدا کرد. شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در فرانسه در سپتامبر بطور غیرمنتظره ای رشد پیدا کرد و به بالاترین سطح از اکتبر 2007 تاکنون رسید که به شاخص CAC40 کمک کرد که تقریباً 3% رشد کند. امروز انتظار می رود که آمار اقتصادی مهمی در اروپا منتشر شوند.

شاخص Nikkei در کنار سایر شاخص های جهانی سهام رشد پیدا کرد. این شاخص دیروز ریزش شدید داشت و امروز رشد شدیدتری دارد. سرمایه گذاران به افزایش اندک نرخ تورم سالیانه در ماه اوت واکنش مثبت نشان دادند. پس از چاپ پول ین یا آغاز برنامۀ تسهیلی پولی تزریق پول به اقتصاد که از دو سال پیش آغاز شد این برای اولین بار که تورم سالیانه افزایش پیدا می کند. به این ترتیب خطر رکود قیمتی کاهش پیدا کرد که منطبق بر اهداف سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن می باشد. ارزش سهام شرکت شارپ به عنوان شرکت تولیدکنندۀ لوازم الکترونیکی با 10% سقوط به پایین ترین سطح از سال 1975 تاکنون رسید چراکه این شرکت گزارش زیانی معادل 30 میلیارد ین در دورۀ زمانی آوریل تا سپتامبر 2015 ارائه داد.

 

قیمت طلاافزایش چشمگیری پیدا کرد که به دلیل انتشار گزارشی در روز گذشته بود که نشان داد واردات طلا به چین از طریق هنگ کنگ در ماه اوت به 59.32 تن رسیده است که بالاترین سطح طی 3 ماه اخیر محسوب می شود. رقم واقعی می تواند بیشتر باشد چراکه واردات تحت تاثیر پکن و شانگهای نیز قرار دارد. اختلاف قیمت طلا بورس طلای شانگهای از 3.04 دلار در هر اونس به 6 تا 6 دلار هر اونس رسید. روسیه و قزاقستان اعلام کردند که ذخایر طلای آنها در ماه اوت برای ششمین ماه متوالی افزایش داشته اند. صندوق بین المللی SPDR Gold Shares گزارش داد که طلا برای سومین روز متوالی از سه شنبه تا پنجشنبه دارای جریان به داخل بوده است. امروز ارزش طلا کاهش پیدا کرد که به دلیل تقویت ارزش دلار پس از بیانیۀ فدرال ریزرو دربارۀ احتمال افزایش نرخ بهره در امسال می باشد.

قیمت های شکر، قهوه و دانۀ سویا بطور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کردند که به دلیل افزایش ارزش شدید ارزش رئال برزیل در برابر دلار آمریکا پس از افت تا پایین ترین سطح تاریخی رخ داد. ارزش رئال برزیل از ابتدای سپتامبر 2014 تاکنون تقریباً دو برابر کاهش پیدا کرده است. بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که از با استفاده از ذخایر بین المللی اش از رئال حمایت می کند. اخبار منتشر شده مربوط به اینکه چین 13.2 تن سویا از ایالات متحده به ارزش 5.3 میلیارد دلار خریداری کرده است باعث شد تا قیمت سویا افزایش پیدا کند. انتظار می رود که مجموع واردات دانۀ سویا به چین در فصل کشاورزی 2015/2016 به 79 میلیون تن برسد که 2 میلیون تن بیشتر از فصل قبل است.

پس از اعلام برنامه های دولت روسیه برای کاهش عوارض کمرگی از اول اکتبر، قیمت های گندم کاهش پیددا کردند.

پس از انتشار گزارشی که نشان داد که واردات گوشت گاو به کرۀ جنوبی به بالاترین سطح طی 4 سال اخیر افزایش یافته است علی رغم اینکه قیمت های داخلی طی هشت ماه قبل 35% افزایش داشته اند، قیمت گوشت گاو افزایش یافت. گوشت گاو در کرۀ جنوبی در ایام تعطیلات خوراک مهمی محسوب می شود به همین دلیل علی رغم قیمت اش، خریداری می گردد.

منبع : IFC Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز