هفته کتابخوانی بهانه ای برای تاکید به پایین بودن سرانه کتاب

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۱۲:۳۳:۵۵
کد خبر: ۳۴۱۷۹۱
هفته کتابخوانی بهانه ای برای تاکید به پایین بودن سرانه کتاب
در نشستی با حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دکتر زهرا ساعی گفت : کانون با قدمتی 50 ساله ویژگی‌های زیادی دارد و با توجه به امکانات، ظرفیت و خدماتی که ارائه می‌دهد شناخته شده است.

به گزارش گروه ادبیات و کتاب خبرگزاری برنا، مشاور امور بانوان و خانواده استانداری تهران همزمان به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت : باید بهره گیری از ظرفیت کانون برای تجهیز کردن مدارس صورت گیرد.

وی علاوه بر بازدید از بخش های مختلف کانون گفت : با توجه به شرایط زندگی امروز و تک فرزندی، بچه‌ها در کانون در کنارهم هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی دارند و زندگی اجتماعی را فرا می گیرند.

مشاوراستاندار از نهادینه شدن وظایف خانواده در مقابل کودکان از بدو تولد تا 7 سالگی گفت و تصریح کرد: متاسفانه در این دوران خانواده کارکرد واقعی خود را ندارد. اما کانون می‌تواند ضعف‌های موجود در این زمینه و مشکلاتی که بیشتر در سن نوجوانی و جوانی به وجود می‌آید با هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و کلاس‌های متنوع حل کند.

وی درباره پی‌گیری وضعیت کودکان در استانداری گفت: بحث کودکان کار و خیابانی و رسیدگی به وضعیت این بچه‌ها همیشه مورد توجه است. سروسامان دادن به موقعیت آن‌ها نیز در حال پی‌گیری و انجام است. موضوع کودکان کار توسط دستگاه‌های غیردولتی و اجرایی نیز دنبال می‌شود ولی متاسفانه تعامل دستگاه‌ها به صورت کامل نبوده و هم‌افزایی انجام نشده است. در پی این هستیم که حلقه‌های مفقوده را به هم متصل کنیم تا خروجی کار مطلوب باشد.

به گزارش برنا به نقل از آستان، وی عنوان داشت : کانون با توجه به تجربه مخاطب‌شناسی، مدارس را در تهیه کتاب یاری دهد که چه آثاری تهیه شود. بچه‌ها باهوش هستند و متون موجود در کتابخانه‌های مدارس متعلق به 20 سال پیش است و به روز رسانی نشده. این امور باید رسیدگی شود.

ساعی درباره پایین بودن سرانه کتاب توضیح داد: این هفته بهانه‌ای است تا دوباره به پایین بودن سرانه کتاب تاکید شود. فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه ما ضعیف است و فرهنگ ایرانیان بیشتر شفاهی است تا کتاب‌خوانی. امروزه نیز ورود به فضای مجازی و دریافت اطلاعات اصطلاحا «ساندویچی» باب است. طبق آمار نیز بیشترین زمان مطالعه متعلق به گروه سنی کودک ونوجوان و کمترین زمان مطالعه متعلق به سالمندان است. می‌توان از ظرفیت کانون برای بهبود این اوضاع استفاده کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز