با این روش تمام خواص لیموترش حفظ می شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۹:۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۸۶۳۷
با این روش تمام خواص لیموترش حفظ می شود
مطالعه ای جدید حاکی از آن است که باید لیمو را قبل از استفاده فریز کنیم تا از این طریق بیشتر از خواص موجود در آن استفاده کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اکثر افراد می‌گویند که لیمو باید درسته مصرف شود و هیچ قسمت از آن دور ریخته نشود تا هم خواص مفید آن برای سلامتی به بدن برسد و هم از طمع بی‌نظیر آن لذت برده شود. اما چگونه می‌شود یک لیمو درسته را با پوست و هسته‌اش خورد؟

 یک لیموی ارگانیک را بردارید، آن را بشویید و در فریزر بگذارید. به محض اینکه یخ زد بدون آنکه پوست آن را بکنید آن را رنده کنید.  بعد از این کار می‌توانید آن را روی بسیاری از مواد غذایی همچین سالاد، بستنی، سس، سوپ یا هر خوراکی دیگر برزید بریزید و استفاده کنید. با این کار طمعی را تجربه خواهید کرد که قبلا هیچ وقت آن را نچشیده‌اید.

چرا باید لیمو را فریز کنیم؟

تمام قسمت‌ها و محتویات لیمو مفید و دارای خواص هستند به همین دلیل باید کل لیمو به طور درسته مصرف شود.

پوست لیمو: ویتامین پوست لیمو 5 تا 10 برابر بیشتر از ویتامین آب لیمو است. علاوه براین، پوست لیمو موجب برطرف کردن سم‌های موجود در بدن می‌شود. متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پوست لیمو مفید نیست و آن را کنار می‌گذارند.

محتویات لیمو: لیمو خاصیت ضد سرطان دارد و در کشتن سلول‌های سرطانی بسیار موثر است و ادعا شده است که بسیار قوی‌تر از شیمی درمانی عمل می‌کند. علاوه بر این، لیمو تاثیر قابل توجهی بر درمان کیست‌ها و تومورها دارد. مطالعه‌ای جدید برای اولین بار نشان داده است که لیمونوید، ماده‌ای طبیعی که در لیمو و برخی مرکبات دیگر وجود دارد که مانع رشد سلول‌های سرطانی به خصوص سرطان سینه می‌شود. این امر بر اهمیت مرکبات به خصوص لیمو برای پیشگیری از سرطان سینه تاکید می‌کند.

در اینجا به طور فهرست‌وار به تعدادی دیگر از صدها فواید لیمو اشاره می‌کنیم:

تنظیم فشار خون

ضد افسردگی

درمان بیماری‌های عصبی و روحی

خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچ

برطرف کننده انگل‌های داخل بدن

 

منبع:تسنیم

نظر شما