حمله وحشیانه عربستان به بیمارستان یمن

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۶:۳۶:۵۳
کد خبر: ۳۶۰۴۱۸
یک روز پس از حملۀ هوایی جنگنده‌های عربستان به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن، این بار یک بیمارستان در استان البیضاء هدف جت‌های ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، رویترز به نقل از سباء نت گزارش داد روز دوشنبه یک بیمارستان در منطقۀ السوادیه در استان البیضاء در مرکز یمن هدف حملات هوایی قرار گرفت.براساس اعلام سباء نت، این بیمارستان به طور کامل منهدم شده است.

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی روز یکشنبه نیز بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز را در استان صعده هدف قرار دادند و این سازمان بین‌المللی اعلام کرد در اثر برخورد یک «موشک» به این بیمارستان چهار نفر کشته شدند.

در پی این حادثه مدیر برنامۀ پزشکان بدون مرز گفت این سازمان پیشتر عربستان را از موقعیت مکانی اماکن ارائه دهندۀ خدمات پزشکی در یمن با خبر کرده است، اما جت‌های سعودی این مراکز را کماکان بمباران می‌کنند.

از 9 ماه پیش که عربستان سعودی حملات متجاوزانۀ خود را به خاک کشور یمن آغاز کرد، این سومین باری است که مراکز درمانی سازمان پزشکان بدون مرز در حملات هوایی به شدت آسیب می‌بینند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه پس از هدف قرار گرفتن این بیمارستان در استان صعده، آن را محکوم کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات صلح یمن شد.

وی این حمله را «عمدی» و ناقض حقوق بشر خواند و گفت گروه‌های یمنی باید هر چه سریعتر دست از اقدامات خصمانه برداشته و اختلافات بین خود را از طریق مذاکرات صلح آمیز حل کنند.

مذاکرات یمن ماه گذشته به میزبانی سازمان ملل متحد برگزار شد، اما بدون کسب نتیجه به پایان رسید.

تداوم حملات هوایی عربستان به یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، دست‌کم پنج غیرنظامی روز دوشنبه در پی بمباران یک خودرو در بزرگراه نقیل نهم در شمال شرقی صنعا، پایتخت یمن جان خود را از دست دادند.

به گفتۀ یک منبع امنیتی، این خودرو در حال جابه‌جا کردن شماری از پناهجویان بوده و یک زن یمنی نیز در این حادثه زخمی شده است.

جنگنده‌های عربستان پیشتر نیز بزرگراه نقیل نهم که پایتخت را به چندین استان متصل می‌کند، هدف بمباران قرار داده بودند.

حملۀ هوایی روز دوشنبۀ عربستان به منطقۀ فرضه نهم در استان البیضا در مرکز یمن نیز چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

حملات هوایی عربستان سعودی به کشور فقیر یمن با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله صورت می‌گیرد. تا کنون در این حملات بیش از 7 هزار و 500 نفر کشته و 14 هزار نفر زخمی شده‌اند.

نظر شما