خطرات باور نکردنی نوشیدن چای

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۷:۰۴:۲۸
کد خبر: ۳۶۰۴۳۴
مصرف چای ترش در برخی افراد موجب حملات قلبی و یا بروز عارضه‌های قلبی و عروقی می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، سیدمهدی غضنفری متخصص فیزیولوژی و مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به این که دمنوش‌ها نوعی دارو گیاهی هستند و آثار متفاوتی روی بدن می‌گذارند، اظهار کرد: در طب سنتی دمنوش‌ها نوعی داروگیاهی محسوب می‌شوند و آثار متفاوتی روی بدن دارند. هر دمنوش برای افراد مختلف با توجه به مزاج و طبع آنها تعیین می‌شود.

غضنفری تصریح کرد: چای ترش نوعی دمنوش با طبع سرد و خشک است و برای گرم مزاجان مفید و برای سردمزاجان مضر است. این دمنوش پس از مصرف حالت سردی را در بدن ایجاد می‌کند. افرادی که مزاج سرد دارند و دارای متابولیسم و انرژی پایین هستند باید از خوردن چای ترش به ویژه در فصل سرما و برودت هوا و در اقلیم‌های سردسیری پرهیز کنند. این نوشیدنی فقط برای گرم مزاجان توصیه می‌شود.

 این متخصص فیزیولوژی و مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تأکید کرد: چای ترش برای گرم مزاجان و افرادی که فشار خون بالا و چربی خون بالا دارند،  تجویز می‌شود. این نوشیدنی برای  انواع فشارخون و چربی خون مفید است. برخی از سرد مزاجان می‌توانند با توجه به تجویز متخصصان طب سنتی با افزودن مواد گرم یا شیرین به ویژه عسل به مقدار کم از چای ترش استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز