ماده غذایی که خوردنش یک کرم خطرناک را وارد مغز می کند

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۶:۰۵:۳۱
کد خبر: ۳۶۰۹۳۹
ماده غذایی که خوردنش یک کرم خطرناک را وارد مغز می کند
آگاهی از وجود کرم در معده و روده کافی است که اعصاب شما را بهم بریزد و فورا برای درمان به دکتر مراجعه کنید. اما وجود کرم در مغز که هیچ دارویی نمی تواند آن را نابود کند بسیار وحشتناک است.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، وحشتناکتر آنکه این کرم می تواند در اثر مصرف غذایی باشد که هم اکنون بعضی از افراد بصورت روزمره می خورند.

این چه غذایی است که می تواند مغز ما را مورد حمله این کرم قرار دهد؟ خوک.

به نقل از العربیه، گرچه این کرم از نوع کرمهای نواری است که بیشتر در دستگاه گوارشی زندگی می کند، اما این انگل به آسانی می تواند به نواحی دیگر بدن و از جمله به مغز برود.

برای اولین بار در سال 2013 پزشکان بریتانیایی نوعی خاص از کرمهای نواری را کشف کردند. با مشاهده یک بیمار پزشکان متوجه توانایی این انگل برای جا گرفتن در مغز و حرکت از یک قسمت مغز به قسمت دیگر شدند.

این مرد بیمار به تازگی از سفر به چین بازگشته بود. گفته می شود که این انگل در چین بسیار شایع است. پیش از کشف این انگل در مغز این بیمار، او برای 4 سال از سردرد و عوارض دیگر رنج می برد. به دلیل آسیبهای وارد به مغز این بیمار از ضعف پاها و حمله های موردی نیز شکایت می کرد.

او در یک بیمارستان در شهر کمبریج بریتانیا بستری شد و پزشکان بعد از تشخیص وجود انگل در مغز او، این کرم را با عمل جراحی از مغزش بیرون آوردند. گفته می شود که این کرم در اثر استفاده از آبهای آلوده در چین وارد بدن بیمار شده بود.

پزشکان می گویند این نوع از کرم نواری در گوشت خوک نیز وجود دارد، و در صورتی که این گوشت خوب پخته نشود می تواند به بدن انسان منتقل شود.

خوک

کرمهای نواری ای که وارد بدن می شوند را می توان با داروهای ضد انگل نابود کرد، اما در صورتی که این کرم به مغز وارد شود، دیگر هیچ داروی ضد انگلی قادر به نابودی آن نخواهد بود و فقط با عمل جراحی می توان آنها را از مغز بیرون آورد.

کارشناسان هشدار می دهند که با افزایش مسافرتهای بین المللی، و صادرات و واردات مواد غذایی امکان ابتلا به این انگل در آینده ممکن است افزایش یابد.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
این است یکی از حکمت های حرمت گوشت خوک
ایرانی
|
-
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
هیچ چیز دراسلام بی دلیل حرام یاحلال نشده است دراین جافقط به عظمت پرورودگاری میتوان پی برد که سالم ترین غذاهارابرای بشر انتخاب کرده است
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز