بیماری ها و مشکلات عجیب آدم معروف ها!

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۸:۴۱:۵۲
کد خبر: ۳۶۰۹۹۵
بیماری ها و مشکلات عجیب آدم معروف ها!
بعضی از معروف‌ترین چهره‌ها با بازی‌های درخشان در فیلم‌های ستایش شده دنیا در روزگاری نه چندان دور بسیار خجالتی و ترسو بوده‌اند؛ تا جایی که برای بیرون رفتن از خانه هم دچار مشکل می‌شدند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، همیشه همه چیز به همان قشنگی که در ظاهر می‌بینید نیست. آدم‌های معروفی که سوار لوکس‌ترین ماشین‌ها می شوند و با جت‌های شخصی خود جزایر زیبای دنیا را برای تعطیلات زیر پا می‌گذارند گاهی حاضرند تمام زندگی خود را با یک لحظه حال خوب عوض کنند. گاهی به دلیل اختلالاتی که ریشه در کودکی آنها دارد و گاه به خاطر داستان‌هایی که در جریان ستاره شدن گریبان شان را می‌گیرد.کافی است چرخی اجمالی در دنیای شخصی این چهره‌ها بزنید تا ببینید با وجود پول و این همه شهرت هم، همه چیز هم بر وفق مرادشان نیست. آنها هم دچار بیماری‌ها و مشکلات عجیبی می‌شوند که بد نیست بعضی از آنها را بدانید. 

اما استون، از یک نگرانی ساده تا مختل شدن زندگی

بعضی از معروف‌ترین چهره‌ها با بازی‌های درخشان در فیلم‌های ستایش شده دنیا در روزگاری نه چندان دور بسیار خجالتی و ترسو بوده‌اند؛ تا جایی که برای بیرون رفتن از خانه هم دچار مشکل می‌شدند. یکی از آنها اما استون است که با بازی خیره کننده‌اش درThe Help و مرد عنکبوتی 1 و 2 توانست شهرت و اعتبار خوبی کسب کند اما جالب است بدانید او درکودکی با نوعی اختلال اضطرابی درگیر شده بود که حتی اجازه رفتن به گردش و بازی با همسالانش را هم به او نمی‌داد اما بی جهت از همه چیز می‌ترسید، از ارتباطات ساده اجتماعی تا تنها خوابیدن در اتاق خوابش. 

چه خطراتی دنیای رنگارنگ آدم معروف‌ها را تیره و تار می‌کند؟

اختلال اضطرابی مشکلی است که فرد را دچار تپش قلب، سرگیجه، لرزش و عدم تعادل می‌کند؛ تا جایی که هر لحظه انتظار می‌کشد اتفاق بدی بیفتد یا خبر ناگواری به گوشش برسد. همین مساله باعث شد تا مادر اما با مراجعه به یک روانشناس برای درمان او اقدام کند. اما در سن یازده سالگی به توصیه پزشک و خانواده‌اش وارد دنیای تئاتر شد و برای اولین بار رفتن به روی صحنه و ایستادن در مقابل صدها نفر را تجربه کرد. تجربه‌ای که او را به بازیگری خوشنام تبدیل و برای مدتی حالش را خوب کرد. با این وجود با گذشت این سال‌ها مشکل اضطرابی او هنوز هم ادامه دارد. این بازیگر که دیگر جزو پردرآمدترین بازیگران دنیا محسوب می‌شود مدت‌هاست برای رسیدن به آرامش خود پول زیادی خرج می‌کند. 

اما استون در آخرین حضور تلویزیونی خود اعلام کرد: « درصد زیادی از خانم‌ها با اختلال اضطرابی زندگی می‌کنند؛ گاهی با دوز بسیار پایین و گاه در حدی که زندگی شان مختل می‌شود اما من مدت زیادی است که برای جنگیدن با آن آماده شده‌ام و تا بهبودی کامل فاصله‌ای ندارم اما کلید به دست آوردن آرامشم را در رفتن به یک مشاور خبره، مشغول کردن خود با کارهایی که دوستشان دارم و ورزش کردن می‌دانم. از طرفی دامن زدن به افکار منفی و گشتن به دنبال ناخوشی‌های زندگی سمی است که به این سادگی‌ها از بدن خارج نمی‌شود. »

احساس می‌کردم  چیزی تا مرگم نمانده

«سلامتی هدیه بزرگ خدا به همه ماست. دیگر حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی تا حد مرگ خودم را لاغر کنم. حتی برای پرافتخارترین نقش دنیا.» اینها گفته‌های مت دیمون است که به خاطر سبک خاص بازی هایش در فیلم‌های معروف امروز به یک بازیگر پول ساز و حرفه‌ای تبدیل شده است. او به تازگی از تجربه تلخ سال‌های پیش خود پرده برداشته است. این بازیگر که بارها در فستیوال‌های بزرگ جهانی مورد تحسین داوران بوده به تازگی از تجربه تلخ کاهش وزن خود برای یک نقش این گونه می‌گوید: « نزدیک بود بمیرم! »

چه خطراتی دنیای رنگارنگ آدم معروف‌ها را تیره و تار می‌کند؟

مت که به خاطر بازی در فیلم Courage Under Fire ناچار شد وزن خود را از 82 کیلو گرم به 61 کیلو برساند می‌گوید: « روزهای سختی بود. شش ساعت در روز ورزش کردن در باشگاه و نخوردن خوراکی‌هایی که دوستشان داری و نوشیدن آب فراوان من را برای بازی در این نقش آماده کرد اما به چه قیمتی ؟ این کاهش وزن وحشتناک برای من با قد 180 یک فاجعه بود، تا جایی که هنوز آثار آن با من است. زانو درد شدید بعد از انجام ساعت‌های طولانی ورزش‌های سنگین و مشکلات گوارشی هنوز هم به سراغم می‌آید. من در حال کشتن خودم بودم. اواخر کار هیچ رمقی نداشتم! 

سردردهای طولانی ناشی از رژیم بسیار طاقت فرسا شده بود. با وجود اینکه هنوز هم از تجربه بودن در آن فیلم لذت می‌برم اما گاهی علاقه‌های ما به قیمت جانمان تمام می‌شود. از آن زمان به بعد دیگر هیچ رژیمی سختی را قبول نکردم چون دوست دارم هر چیزی را که از خوردن آن لذت می‌برم بخورم، روزی یک ساعت ورزشی را که دوست دارم انجام دهم و در عین حال وزن ایده آلم را جفظ کنم. حضور من در این فیلم باعث پرش بلند و موفقیتی بزرگ شد اما سلامتم را به خطر انداخت. »

بد غذایی و بی فکرهای سلنا گومز 

این چهره که از سن کم به یک نوجوان مشهور و پولدار تبدیل شد در برهه‌ای از زمان به خاطر اضافه وزن و کم خونی به پزشک‌های متعددی مراجعه می‌کرد اما این مشکلات با وارد شدن او به روزگار جوانی و گذر از سن نوجوانی پایان یافت. 

چه خطراتی دنیای رنگارنگ آدم معروف‌ها را تیره و تار می‌کند؟

 سلنا گومز تا همین چند وقت پیش خوراکی‌هایی چرب و پر ضرر می‌خورد و برای فرار از ورزش کردن به خانه دوستان صمیمی‌اش می‌رفت. شکلات‌های رنگارنگ و خوردن تنقلات باعث شد تا سال گذشته به خاطر مسمومیت پایش به بیمارستان باز شود و چند روزی را ‌مهمان تختخواب باشد. اما این داستان مدت زیادی طول نکشید و زمانی که پزشک در مورد مصرف قرص‌های آهن، خوردن سالاد و سبزیجات و نوشیدنی‌های تازه به سلنا هشدار داد، سبک زندگی این چهره هم تغییر کرد. همین مساله باعث شد تا سلنای 21 ساله امروز به دختری شاداب و سرزنده تبدیل شود و ورزش را بعد از موسیقی دوست داشتنی‌ترین سرگرمی خود بداند. او به تازگی به سبک زندگی اشتباه و بی فکری‌های خودش اعتراف کرده و در مورد تصمیمات جدیدش می‌گوید: « من غذا می‌خوردم اما هر چیزی که می‌خوردم مضر بود و برای سلامتی یک خانم آن هم در سنین رشد پرخطر و چاق کننده محسوب می‌شد. 

جایگزین کردن ماهی، تخم مرغ و شیر به جای انواع فست فود، کره بادام زمینی با موز و شکلات‌های فراوان باعث شد تا برای رسیدن به وزن ایده آل یک پله به هدفم نزدیک‌تر شوم. البته خوردن نمک فراوان در غذا و خوراکی‌ها هم آسیب جدی به پوست و موی من وارد می‌کرد که بعد از تشخیص پزشک به موقع مهار شد. همه خانم‌هایی که در سنین من و یا کمتر هستند باید مراقبت‌های لازم را از همین سن کم شروع کنند و عادت‌های اشتباهشان را تغییر دهند.»

 

 

منبع: زندگی ایده آل

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز