کشف اجساد ۹ مهاجر دیگر در سواحل غربی ترکیه

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۱۸:۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۶۱۱۹۷
مقام‌های رسمی ترکیه از کشف اجساد مربوط به ۹ مهاجر خارجی در سواحل غربی این کشور در روزهای اخیر خبر داده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، کشف اجساد 9 مهاجر خارجی که قصد رساندن خود به اروپا را از طریق دریا داشته اند، در شرایطی است که برخی از این افراد ظاهرا 10 روز قبل در دریا غرق شده اند.

ادامه مرگ و میر مهاجران خارجی در آبهای ساحلی ترکیه در شرایطی است که آنکارا به اتحادیه اروپا قول داده است تا تلاش های بیشتری را برای جلوگیری از عزیمت مهاجران خارجی به سوی مرزهای اروپایی انجام دهد.

یکی از مقام های شهر ازمیر در این باره گفت: اجساد مربوط به 5 مرد و یک زن در سواحل این شهر پیدا شده است. پزشکان معتقدند که این افراد 5 تا 10 روز قبل در دریا غرق شده اند.

گارد ساحلی ترکیه نیز اعلام کرده است که اجساد یک دختر و 2 زن را از یک قایق غرق شده مهاجران خارجی پیدا کرده است. گارد ساحلی همچنین 13 نفر را نجات داده و جستجو برای یافتن 2 مرد و یک پسر دیگر ادامه دارد.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت کمک مالی 3 میلیارد یورویی ، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا تلاش بیشتری انجام دهد.

مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد کرده اند. سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است: در روزهای نخست ژانویه 2016 میلادی بیش از 18800 مهاجر خارجی وارد خاک اروپا شده اند.

آمارهای این سازمان نشان می دهد که در 11 روز نخست 2016 میلادی بیش از 18882 مهاجر خارجی از مسیرهای دریایی وارد اروپا شده اند. در این مدت همچنین 56 نفر از مهاجران نیز ناپدید شده یا جان خود را از دست داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که بیش از یک میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی به اروپا رسیده اند که اکثر آنها از طریق دریا وارد کشورهای اروپایی شده‌اند.

این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز