مبارزه با بیماری های قلبی به کمک این ترکیبات غذایی

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۲۰:۳۹:۱۳
کد خبر: ۳۶۹۴۰۳
استراتژی درمانی جدیدی که برای مقابله با سرطان ارائه شده از نظر دانشمندان می‌تواند روند درمان این بیماری را متحول ساخته و بیماران را از دردسرهای عوارض جانبی شدیدی شیمی‌درمانی برهاند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، راکنش میلارد (Maillard reaction) یک واکنش شیمیایی بین اسید آمینه ها و قندهاست که باعث قهوه ای شدن مواد غذایی شود، مثل نان تست یا استیک خشک شده. وقتی پروتئین و قند با هم مخلوط و گرم می شوند، یک ترکیب شیمیایی جدید شکل می گیرد. برخی از این واکنش ها باعث ایجاد طعم جدید شده و برخی هم از ما در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کنند.

محققان دانشگاه ملی چونبوک (Chonbuk) در کره جنوبی، مشخص کردند که ترکیبات غذایی تشکیل شده در محصولات مبتنی بر شیر، سرم (بخش مایع خون)، لیپوپروتئین کم چگالی یا سطح کلسترول ال دی ال و تری گلیسیرید در موش ها را کاهش داده است.

این ترکیبات همچنین از بدن در برابر آمبولی حاد ریه به خوبی آسپرین محافظت کرده، اما بدون عواقب خونریزی که اغلب در درمان با آسپرین مشاهده می شود.

یانگون کیم از دانشگاه ملی چونبوک می گوید: یافته های ما نشان دهنده یک پیشرفت واقعی درباره پروتئین های شیر بوده و این مواد می توانند به عنوان آنتی اکسیدان و اجزای مفید قلب برای برنامه های مختلف عملکردی، دارویی و لبنی مورد استفاده قرار بگیرند.

این تحقیق در مجله the Journal of Dairy Science منتشر شده است.

منبع: دکترسلام

نظر شما