"انبار مرگ" داعش در عراق پیدا شد

۱۳۹۴/۱۲/۰۷ - ۱۴:۴۴:۰۸
کد خبر: ۳۷۷۸۴۳
انبار مرگ داعش در عراق پیدا شد
خبرگزاری اسپوتنیک با ورود به انبار پیشین گروه تروریستی داعش، تسلیحات شیمیایی که توسط این گروه در جنگ علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان عراقی مورد استفاده قرار گرفت را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک نیوز"؛ تصاویر منتشر شده از انبار مرگ داعش مقادیر قابل توجهی از ماده "ونیل تری کلرو سیلان"، ماده بسیار سمی و کشنده، را نشان می دهد که پیش تر در اختیار گروه تروریستی داعش بوده است.

بنابر این گزارش، ونیل تری کلرو سیلان ماده خورنده پوست، چشم و سیستم تنفسی است. این ماده بسیار خطرناک می تواند سبب آسیب های بافتی جدی، سوختگی پوست و حتی نابینایی شود. قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی می تواند منجر به بیماری های جدی و در نهایت مرگ شود.

کشف

یک افسر ارتش عراق گفت: داعش در حملات تروریستی خود از این مواد در مین‌ها و موشک ها استفاده می کرد. در صورت استنشاق این مواد، خفگی بسیار محتمل است.
 

کشف

این انبار توسط نیروهای مردمی عراق در بخش صنعتی غرب استان الرمادی کشف شد.

مرکز استان الرمادی بیش از شش ماه تحت تصرف عناصر تروریستی داعش بود.
 

کشف

در حال حاضر انبار مرگ داعش قرنطینه شده است و هیچ کس اجازه ورود به این انبار را ندارد. بخش عمده ای از این مواد در حال انتقال به منطقه امنی هستند.
 

کشف

گروه تروریستی داعش در یازده فوریه سال جاری (22 بهمن) از ونیل تری کلرو سیلان در جنگ علیه نیروهای پیشمرگه کرد و یزیدی استفاده کرد. در جریان این حمله، 23 تن بدلیل احساس خفگی به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز