اعتراف امیر گورکن به سرقت های سریالی

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۵:۳۳:۵۶
کد خبر: ۳۸۲۰۳۳
اعتراف امیر گورکن به سرقت های سریالی
دزد حرفه‌ای که به خاطر شیوه ماهرانه‌اش در سرقت مغازه‌ها به گورکن شهرت یافته است از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، اقدام‌های پلیس برای به دست آوردن ردی از این تبهکار به دنبال دریافت گزارش‌هایی از وقوع سرقت از مغازه‌های سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، چندی پیش صاحب یک مغازه فروش لوازم خانگی با مراجعه به مأموران پلیس آگاهی قائمشهر آنان را در جریان وقوع سرقت از فروشگاه خود قرار داد.

وی در این باره اعلام کرد: شب هنگام تعطیلی مغازه همه درها را بسته بودم و اطمینان دارم که دزد قادر به باز کردن در و ورود به داخل مغازه نبوده است.

وی در ادامه افزود: تنها ممکن است دزد قبل از تعطیلی مغازه وارد شده و جایی خود را پنهان کرده باشد که من متوجه حضورش نشده باشم.

با توجه به این ادعاها با دستور سرهنگ اتباعی طبری فرمانده پلیس قائمشهر تجسس‌های ویژه‌ای برای به دست آوردن ردی از دزد یا دزدان آغاز شد.

مأموران در نخستین اقدام با حضور در محل سرقت به بازرسی دقیق و کامل مغازه پرداخته و متوجه شدند که دزد  یا دزدان با حفر تونلی در پشت مغازه وارد آنجا شده و نقشه سرقت خود را عملی کرده‌اند.

بدین ترتیب بررسی آثار و نشانه‌های برجای مانده در محل حادثه  آغاز شد تا اینکه مأموران دریافتند عامل سرقت یک نفر بوده و درکارش بسیار حرفه ای عمل کرده است.

در همین ارتباط با مطالعه دقیق سوابق دزدان مغازه‌های منطقه، پلیس دریافت که یک دزد سابقه دار به نام امیر در گذشته یک بار با بهره‌گیری از چنین شیوه‌ای اقدام به سرقت کرده بود.

با توجه به این سرنخ‌ها، مأموران مخفیگاه‌ها و پاتوق‌های او را در نقاط مختلف شهر تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار دادند.

در حالی که چند روز از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس این متهم می‌گذشت او سوار بر خودروی وانت سواری خود به در خانه‌ای مراجعه کرد که در آرشیو پلیس نشانی آن ثبت نشده بود.

بنا بر این، پلیس با احتمال اینکه این خانه مخفیگاه جدید  دزد باشد برای بازداشت او وارد عمل شدند. او وقتی متوجه حضور پلیس شد سعی کرد فرار کند اما پیش از هرگونه اقدامی از سوی پلیس بازداشت شد.

در حالی که او ادعا می کرد پلیس در باره‌اش اشتباه کرده و وی بی گناه است ، بازرسی از این خانه انجام شد تا اینکه مقدار زیادی از اموال سرقتی از مغازه‌های سطح شهر که به طور ماهرانه‌ای در یکی از اتاق‌های آنجا پنهان شده بود، به دست آمد.

این دزد با توجه به مدارک به دست آمده و غیرقابل انکار از سوی پلیس لب به اعتراف گشوده و سرقت‌ها را به گردن گرفت.

سرهنگ محمد علی اتباعی طبری فرمانده پلیس شهر قائمشهر در این باره گفت: این دزد در پی وقوع چند سرقت از مغازه‌ها و اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفته و مأموران پلیس آگاهی با بررسی صحنه‌های جرم دریافتند، تمامی سرقت‌ها با شیوه و شگرد خاصی صورت گرفته است.

گورکن که همه اموال سرقتی را در خانه خود پنهان کرده بود، در بازجویی‌های فنی و پلیسی به 17 سرقت از مغازه و اماکن خصوصی اعتراف کرد.

منبع: رکنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز