کشتن شوهر به خاطر تعرض گروهی در باغ

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۴:۳۱:۴۰
کد خبر: ۳۸۲۸۴۴
کشتن شوهر به خاطر تعرض گروهی در باغ
دیوان عالی کشور حکم تبرئه زن جوان را که با اعتقاد به مهدورالدم بودن شوهرش وی را در خواب کشته بود، تایید کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، عشرت 24 ساله وقتی که 18 سال داشت در شامگاه چهارم مرداد 88  شوهر صیغه‌ای‌اش به نام عباس 26ساله را در حالی که خواب بود با ضربه‌های چاقو کشت و فریاد زنان از همسایه‌ها کمک خواست. این زن که پیش‌تر محاکمه شده بود گفت: با اعتقاد به مهدورالدم بودن همسرم، او را کشتم. به این ترتیب عشرت از قصاص معاف و به پرداخت دیه و 8 سال زندان محکوم شد.

 این رای  با اعتراض اولیای دم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و شکسته شد. وی دیروز برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد.

 در دومین جلسه  دادگاه که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد مادر قربانی برای عشرت حکم قصاص خواست.

مادرشوهر عشرت گفت: عروسم با بی رحمی پسرم را کشته و حالا باید اعدام شود.

وقتی عشرت پشت تریبون دفاع ایستاد، جزییات تکان دهنده‌ای از زندگی‌اش را برای هیات قضایی بازگو کرد. این زن گفت: سال اول راهنمایی بودم که برادرم مرا آزار داد. می‌ترسیدم ماجرا را به کسی بگویم به همین خاطر از روستایمان فرار کردم و به تهران آمدم. شب‌ها را همراه چند دختر هم سن و سال خودم در پارک می‌گذراندم تا اینکه یک روز در یک پارک با عباس آشنا شدم. وقتی ماجرای زندگی‌ام را برایش تعریف کردم دلش برایم سوخت و قول داد به من کمک کند. او پسر خوبی بود و به من کمک می کرد. به همین خاطر به او اعتماد کردم و شش ماه بعد از آشنایی به عقد موقت او درآمدم. عباس گفته بود قبلا معتاد بوده و حالا مواد را کنار گذاشته است اما وقتی زندگی‌ام را با عباس شروع کردم متوجه شدم او به من دروغ گفته بود. عباس به کراک معتاد بود. دوستانش را برای مصرف مواد به خانه دعوت می‌کرد و مرا مجبور می‌کرد تا دیروقت در خیابان بمانم.

وی ادامه داد: عباس یک شب به بهانه تفریح مرا به باغی در لواسان برد. او به بهانه خرید از باغ بیرون رفت و همان موقع سه مرد جوان وارد باغ شدند. آنها به من تجاوز کردند و وقتی به آنها اعتراض کردم گفتند به عباس 700 هزار تومان پول داده‌اند. از آن روز به بعد اختلاف‌های من و عباس شروع شد. عباس می‌گفت از این ماجرا فیلم تهیه کرده و اگر با او مخالفت کنم فیلم را در محل پخش می‌کند. او برای تهیه پول مواد مخدر مرا در اختیار مردان غریبه قرار می‌داد و در عوض پول می‌گرفت. من که از این وضعیت خسته شده بودم به خانه مادرم رفتم اما عباس شبانه دنبالم آمد و گفت اگر با او به تهران برنگردم فیلم سیاه را به مادرم نشان می‌دهد و آبرویم را می برد. چون مادرم بیماری قلبی داشت سکوت کردم و همراه عباس به تهران برگشتم.

 عشرت در تشریح جزییات جنایت گفت: از زندگی با عباس خسته شده بودم. به همین خاطر می‌خواستم او را بترسانم تا دست از سرم بردارد. او اتانول خورده و خوابیده بود که شبانه با چاقو دو ضربه به سینه اش زدم اما ضربه‌ها کشنده بود و او جان سپرد.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده و با اعتقاد عشرت به مهدورالدم بودن عباس، وی را از قصاص معاف و به پرداخت دیه و 8سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد. این حکم با اعتراض اولیای دم در شعبه 24دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید شد.

منبع: رکنا

نظر شما