استفاده از این پودرهای بهداشتی منجر به سرطان می‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۸:۰۷:۴۵
کد خبر: ۳۸۳۸۵۵
استفاده از این پودرهای بهداشتی منجر به سرطان می‌شود
مطالعات حاکی از آن است که استفاده از محصولاتی که حاوی پودر تالک هستند خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، تالک در بسیاری از صنایع مانند مواد آرایشی، لوسیون‌ها و پودرهای مخصوص بدن حتی پودرهای بچه استفاده می‌شود. این پودر به علت خواص چرب‌کنندگی که دارد به نرم و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند.

در مطالعات متعددی مشخص شده است که استفاده از پودر تالک ممکن است منجر به آسیب‌های ریوی یا حتی سرطان ریه شود. علاوه بر این، استنشاق این پودر خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد. اکثر مطالعاتی که طی 50 سال گذشته انجام شده است نشان داده است که پودر تالک خطرناک است.

در مطالعه‌ای در سال 1971، پژوهشگران ذرات تالک را در 75 درصد  از تومورهای تخمدان مشاهده کردند. زنانی که برای زیبایی و مرطوب شدن پوست از محصولات حاوی این پودر استفاده می‌کنند بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به سرطان تخمدان مصرف آن را متوقف کنند.

از طرفی، این پودر حاوی مقادیر کمی سیلیس کریستالی است که ممکن است خود منجر به پیامدهای جدی همچون اختلالات قلبی شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پودر تالک سبب آسیب‌های شدید و دائمی همچون التهاب ریه، اختلالات و نارسایی‌های تنفسی و در نهایت می‌تواند منجر به مرگ شود.

منبع: MedicalNewsToday

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز