ماجرای تار مو حضرت محمد (ع) در مسجد طرابلس لبنان

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۰۵:۲۸:۴۰
کد خبر: ۳۸۸۲۸۹
ماجرای تار مو حضرت محمد (ع) در مسجد طرابلس لبنان
هر ساله در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان در مسجد المنصوری از یک تار موی ریش حضرت محمد (ص) رونمایی می شود و در معرض دید و نمایش مردم قرار می گیرد .

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، طبق خبر منتشر شده توسط روزنامه ی معتبر القدس العربیه ، هر ساله در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان در مسجد المنصوری از یک تار موی ریش حضرت محمد (ص) رونمایی می شود و در معرض دید و نمایش مردم قرار می گیرد .

,سرگرمی , عکس , گینس ,[categoriy]

حقیقت این است که چیزی حدود 126 سال قبل ، پادشاه عثمانی ، سلطان عبدالحمید دوم ، یک تار مو از ریش و محاسن پیامبر اکرم (ص) را به عنوان هدیه به مردم شهر طرابلس لبنان می دهد و این مردم تا سالها از این هدیه ی با ارزش نگهداری می کردند تا اینکه اکنون برای دیدن آن باید هر سال تا آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان صبر کرد .

این تار موی ارزشمند و تاریخی قبلا در کاخ توپ کاپی در استامبول و در بخش امانت های مقدس نگهداری می شد که همانطور که بیان شد ، پادشاه عثمانی برای تشکر از مردم وفادار طرابلس لبنان بخاطر وفاداری یشان نسبت به حکومت عثمانی هدیه داده شد . درواقع این هدیه ی با ارزش را درون یک جعبه ی طلایی قرار داده اند و در آن زمان به وسیله ی کشتی از ترکیه به لبنان فرستاده شده .

مردم برای دیدن و بوسیدن جایگاه این شیء با ارزش از قبل نوبت گرفته و برای ورود و دیدن تلاش می کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز