دانش‌آموز مشهدی معلم خطاکار را بخشید اما آموزش و پرورش نبخشید

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۶:۴۲
کد خبر: ۳۹۳۸۸۶
دانش‌آموز مشهدی معلم خطاکار را بخشید اما آموزش و پرورش نبخشید
اولیاء دانش آموز تنبیه شده هم در مراجع قضایی و هم در اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش رضایت دادند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، سیدمهدی قوامی رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه معلم خطاکار در شرایط روحی و روانی سختی بوده و مسائل شخصی خانوادگی داشته است، اظهار کرد: خانواده دانش‌آموز هنگامی که متوجه شده‌اند قصد و غرضی در این ماجرا وجود نداشته و آموزش و پرورش نیز اقدامات لازم را انجام داده است، رضایت داده‌اند و حتی اصرار داشته‌اند که پرونده معلم به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش ارجاع داده نشود، اما ما طبق روال قانونی پرونده را به این هیأت فرستاده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه رضایت خانواده دانش‌آموز جرم معلم را سبک‌تر می‌کند، گفت: در چنین مواردی با توجه به نوع تنبیه و شدت آن با معلم برخورد می‌شود، ممکن است معلم برای مدتی ممنوع‌التدریس شود یا کسر حقوق و انفصال موقت داشته باشد. 

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تنبیه بدنی دانش‌آموزان تحت هر عنوانی جرم محسوب می‌شود، ادامه داد: حتی اگر دانش‌آموز به معلم توهین کند یا برخورد فیزیکی داشته باشد معلم حق تنبیه بدنی ندارد بلکه باید موضوع را به مدیر مدرسه اطلاع بدهد و ضوابط قانونی در این زمینه طی شود. 

قوامی با اشاه به اظهار ندامت معلم خطاکار، تصریح کرد: در حال حاضر فعلا هم مدرسه و هم اداره آموزش و پرورش ناحیه از معلم تعهد گرفته‌اند و توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده نیز انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم مسائلی از این دست اتفاق نیفتد و همواره به مدیران آموزش و پرورش و مسئولان بازرسی خود در سراسر استان تاکید کرده‌ایم که تنبیه بدنی تحت هر عنوانی جرم است و این موضوع را در جلسات مختلف عنوان کرده‌ایم. 

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان ادامه داد: جایگاه معلمان باید محترم شناخته شود و با چنین اتفاق‌هایی نباید سایر معلمان محکوم شوند. 

قوامی یادآور شد: تنبیه بدنی دانش‌آموز کلاس ششمی توسط معلم خطاکار چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاده و با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه خانواده دانش‌آموز به مراجع قضایی شکایت کرده و این موضوع را در روز شنبه به مدیر مدرسه می‌گویند سپس بر اساس ضوابط قانونی هم مدرسه و هم اداره آموزش و پرورش ناحیه توبیخ کتبی معلم را به همراه درج در پرونده انجام می‌دهند. 

حدود چند روز پیش، یکی از معلمان اقدام به تنبیه دانش‌آموز مشهدی پایه ششم کرده بود که در پی آن خانواده دانش‌آموز از معلم شکایت کردند و آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد در صورت ثابت شدن تخلف، هیچ اغماضی در برخورد با معلم صورت نمی‌گیرد. 

منبع:ایسنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز