اگر به طلای المپیک مطمئن نباشم، به ریو نمی‌روم؛

کیانوش رستمی: وزیر ورزش حق پدری گردنم دارد

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۴:۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۹۴۰۳۱
کیانوش رستمی: وزیر ورزش حق پدری گردنم دارد
کیانوش رستمی امید اول کسب مدال طلای وزنه‌برداری ایران در المپیک است. بعد از مصدومیت بهداد سلیمی همه نگاه‌ها به دستان او دوخته شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، علی پاکزاد در روزنامه  شهروند نوشت:  رستمی که با وجود سرمربیگری سجاد انوشیروانی تمریناتش را به صورت شخصی دنبال می‌کند، معتقد است بیش از همه خودش می‌تواند به خودش کمک کند. رستمی معتقد است که علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به خوبی جو تیم‌ملی و تمرینات بازیکنان را زیر نظر دارد. او درفاصله چندماه مانده به المپیک نسبت به شرایط ابراز ناراحتی می‌کند و اعتقاد دارد در المپیک کار دشواری پیش‌رو دارد. گفت‌وگوی «شهروند» را با کیانوش رستمی در ادامه می‌خوانید:

 کمتر از ٣ماه تا آغاز مسابقات المپیک مانده است؛ برنامه‌های مورد نظر به خوبی پیش می‌رود؟

بله، فرصت زیادی پیش‌روی ما نیست. زمان به سرعت درحال سپری‌شدن است. تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارم و آمادگی لازم را به ‌دست‌ آورده‌ام. بهترین شرایط بدنی را از آغاز تمرینات تا به امروز کسب کرده‌ام. آقای مرادی من را حمایت می‌کند و از هیچ امکاناتی در قبال من دریغ نمی‌کند. هدف من مدال طلاست و باید روز و شبم را در این چند وقت برای کسب این مهم قرار دهم. تمریناتم کاملا شخصی است و من زیر نظر کسی کار نمی‌کنم. هرچه که صورت می‌پذیرد، ماحصل تجربیات من در سال‌های اخیر است. چون تنها هدفم را جلوی چشمانم قرار داده‌ام و نتیجه هم خواهم گرفت.

 تغییرات کادر فنی و حضور سجاد انوشیروانی در سمت سرمربیگری تیم‌ملی وزنه‌برداری چقدر در کار تو تاثیرگذار بوده است؟

رابطه من با همه افراد چه در فدراسیون و چه در کادرفنی مشخص است. رابطه گرم و صمیمی با آقای علی مرادی دارم و ایشان هم به خوبی مرا حمایت می‌کنند. علی مرادی تجربه خوبی در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد؛ پس نیازی نیست با شخص دیگری درباره تمرینات و موضوعاتی که پیرامونم وجود دارد، صحبت کنم. من به انتخاب آقای مرادی احترام می‌گذارم اما مسائلی است که اجازه بدهید نزد خودم بماند. انتخاب انوشیروانی خوب بوده یا بد بوده را من ‌نمی‌دانم، اما مسائل وجود دارد که دوست ندارم درباره‌اش حرفی بزنم.

 یعنی زیر نظر سرمربی تیم‌ملی تمرین نمی‌کنی؟

گفتم که من از تجربیات خودم استفاده می‌کنم و با آقای انوشیروانی کار نمی‌کنم. موضوعات مختلف را با آقای مرادی هماهنگ می‌کنم. تمریناتی که خودم دنبال می‌کنم، خیلی نتیجه‌اش از تمرینات دیگر بهتر است.

 پس تغییرات کادرفنی روی تو تاثیرگذار بوده است!

تاثیرگذار که بوده است اما باز هم می‌گویم من و مرادی با هم تعامل داریم و همین برای من و وزنه‌برداری کافی است. تمرینات من امروز با تمریناتی که ورزشکاران خارجی، خارج از ایران اعمال می‌کنند، برابر است و هیچ کم‌وکسری در این میان وجود ندارد.

 با این وجود نمی‌شود شرایط را برایت ایده‌آل توصیف کرد...

نخستین‌بار نیست که من اینگونه تمرین می‌کنم. از ٥‌سال گذشته این‌گونه تمرین کردن را چند نوبت تجربه کرده بودم اما امروز کیانوش رستمی این موضوعات را بیان می‌کند تا مردم به خوبی بدانند که وضع چگونه است. زیرا من به تنهایی به المپیک می‌روم.

 بسیاری از اهالی ورزش از عدم داشتن تجربه توسط سرمربی کنونی تیم‌ملی انتقاد می‌کنند. نظر تو نیز همین است؟

من در این رابطه نظری نمی‌دهم. خواهش می‌کنم این سوال را نیز از بنده نپرسید. اگر کسی انتقاد نسبت به کار من دارد، آن موقع من در خدمت شما هستم و جواب می‌دهم.

 رابطه خوبی با حسین توکلی داشتی و داری؛ عکسی از شما درکنار توکلی بعد از برکناری‌اش منتشر شد که درحال تمرین بودید؛ آیا کماکان با هم تمرین می‌کنید؟

خیر، به هیچ عنوان با هم تمرین نمی‌کنیم. من رابطه بسیار خوبی با ایشان دارم، البته با همه رابطه خوبی را دارا هستم. حسین توکلی هم که دیگر مربی من است و حق به گردنم دارد. ورزشکاران نباید مربی خود را از یاد ببرند. تجربیاتی را ایشان به من دادند که بسیار ارزشمند است.

 بگذریم، چرا در لیست بازی‌های آسیایی حضور نداری؟ چه کسی تو را از این لیست خط زده است؟

بله من در لیست نیستم. حتما نظر فدراسیون این بوده است که من در لیست نباشم. هر اتفاقی هم بیفتد، من تابع هستم و انجام می‌دهم. تشخیص براین بوده است که من در این مسابقات شرکت نکنم. ببینید این حرف‌ها اصلا مهم نیست. همه باید من را کمک کنند تا من به المپیک بروم و مدال طلا برای کشورم به ارمغان بیاورم. مهم‌ترین موضوع اکنون همین مسأله است.

 قول مدال طلا به مردم می‌دهی؟

ببینید من اگر ذره‌ای حس کنم که در مسابقات موفق نمی‌شوم، اصلا در آن شرکت نمی‌کنم. من برای کسب نتیجه به این مسابقات پای می‌گذارم.

 امکانات و رسیدگی‌های لازم تا به امروز توسط آقای وزیر و کمیته ملی المپیک ارایه شده است؟

کم و کاستی وجود داشته است. خوشبختانه این کمبودها برطرف شده و به حد مطلوبی رسیده است. همه زحمت می‌کشند و کار می‌کنند. ازسوی دیگر وزیر ورزش کارهای بنده را پیگیری می‌کند و حمایت او را پشت سرم حس می‌کنم. گودرزی مانند یک پدر من را کمک کرده است. کیومرث ‌هاشمی هم به همین منوال نصیحت‌هایی به من ارایه کرده که بسیار قابل توجه بود.

  حرف خاصی باقی نمانده است؟

از مردم عزیز کشورم می‌خواهم دعایم کنند تا بتوانم هدفی که دارم را محقق سازم و خوشحالی را به خانه‌هایشان آورم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز