هرگز همرا دل و جگر این خوردنی را مصرف نکنید !

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۴:۳۲:۱۷
کد خبر: ۳۹۷۰۴۴
هرگز همرا دل و جگر این خوردنی را مصرف نکنید !
خوئک یا خوش گوشت تکه های به ظاهر گوشتی به سیخ کشیده شده که در پشت ویترین جگرکی ها خودنمایی می کند وبه دلیل لذیذ بودن طرفداران زیادی دارد را می توان خورد یا نه؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، خوئک یا خوش گوشت بافتی شبیه چربی است و به لوزالمعده حیوان گفته می شود. غده ای که کار ترشح انسولین و تنظیم قند خون را به عهده دارد. البته برخی افراد روده های گوسفند و گوساله را هم به نام خوئک می فروشند.

خوئک یا خوش گوشت مناسب مصرف نیست

برخی افراد وقتی به جگرکی می روند همراه چند سیخ دل و جگر،  دو سه سیخ خوئک یا خوش گوشت هم سفارش می دهند. همان تکه های به ظاهر گوشتی سفیدرنگ به سیخ کشیده شده ای که از پشت ویترین جگرکی جلوه نمایی می کند. این فرآورده به دلیل لذیذ بودن طرفداران زیادی دارد، اما پرسش این است که خوئک و خوش گوشت چیست و چه مزایایی دارد؟

 معمولا غده ها باید از گوشت جدا و معدوم شود و عموما غده های تولیدکننده هورمون ها نقش چندانی در تغذیه انسان ندارند و در برخی گزارش های دانشگاه های علوم پزشکی خوردن خوش گوشت نهی شده است، اما در مورد بیماری احتمالی آن سخنی به میان نیامده است.

 خوئک به دلیل آن که پرچرب است بسیار لذیذ بوده و آقایان از طرفداران آن هستند. این فرآورده علاوه بر دارا بودن چربی ترانس و کالری زیاد، بشدت کلسترول را بالا برده و حاوی مقداری پتاسیم است و متخصصان مصرف زیاد خوئک را توصیه نمی کنند.

 

 

 

 

 


 

نظر شما