واکنش مادری که فهمید پسرش جلاد داعش است!

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۵:۳۲:۲۳
کد خبر: ۴۱۰۳۴۹
واکنش مادری که فهمید پسرش جلاد داعش است!
هویت تروریست انگلسیی عضو " داعش" که شکنجه گروگانهای غربی را بر عهده داشته است، مشخص شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، روزنامۀ کویتی "الانباء" نوشت جلاد انگلسیی داعش، الشفیع الشیخ، که 27 ساله و اصالتا سودانی است، از سال 2012 به  سوریه عزیمت کرده بود.او  یکی از چهار تروریست انگلیسیی بود که گروگان های غربی داعش نام "بیتلز" (نام یک گروه موسیقی مشهور غربی) را برایشان انتخاب کرده بودند.

محمد اموازی، جلاد شناخته شدۀ داعش، چند ماه پیش در حمله امریکا به سوریه کشته شد تا رشته این گروه که هویت اعضای آن یعنی الشیخ ،الکساندا کوتی و آین دیویس شناسایی شده بود، از هم گسسته شود. آین دیویس نیز سال گذشته در ترکیه بازداشت شد.

توصیفات این گروه از زبان افرادی که نزد داعش زندانی بوده و پس از مداخله دولتهای کشورشان آزاد شده اند، بسیار وحشتناک بود. گروه بیتلز گروگان های خود را به شدت ضرب و شتم، به شکل مصنوعی غرق و به اعدام های فرضی تهدید می کرده است.

مشخص نیست که آیا الشیخ همان جلاد ملقب به "رینگو" یا "جورج" است یا خیر؟ زندانیان سابق داعش معتقدند شکنجه های رینگو از چهارنفردیگر بسیار خشن تر بوده است.

از سوی دیگر، خانواده الشیخ اعلام کرده اند وی هنوز زنده و در سوریه است و با شماری از دوستان و اعضای خانوادۀ خود، به جز مادرش، درارتباط است.

مها الجیزولی، مادر الشیخ، پس از روشن شدن هویت پسرش در صفوف داعش، گفت: «پس از رفت و آمد پسرم به یکی از مساجد لندن، نظرات وی درباره اسلام تغییر یافت و به افراط گرایی تمایل پیدا کرد. همین مساله مرا نگران کرده بود و به بروز اختلاف میان من و او منجر شد».

الجیزولی از اینکه فرزندش، به عنوان جلاد داعش  جنایت های هولناکی را در حق افراد بی گناه مرتکب شده باشد اعلام انزجار کرد و گفت: «او از این به بعد فرزندم نیست».

منبع: العالم

 

نظر شما