جعفر شجونی:

باید احمدی‌نژاد را خواباند و شلاق زد / قحط‌ الرجال نیست که احمدی‌نژاد دوباره کاندید شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۶:۲۷:۱۶
کد خبر: ۴۱۵۰۱۵
باید احمدی‌نژاد را خواباند و شلاق زد / قحط‌ الرجال نیست که احمدی‌نژاد دوباره کاندید شود
حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، در مورد محمود احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد را به خاطر زبانش باید خواباند و شلاق زد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، سایت رویداد 24 نوشت: محمود احمدی‌نژاد نامی است که برای همه ایرانیان یادآور دوران منحصربه‌فردی (نه الزاماً مثبت) در تاریخ کشور است، فردی که به ازای هر ایرانی تعابیر مختلف برای او وجود دارد.

اینک محمود احمدی‌نژاد با تمام ویژگی و شاخص‌های خود، بار دیگر به‌واقع یا بنا بر بازی‌های سیاسی، به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 96 مطرح‌شده است.

احمدی‌نژاد از اساس یک پدیده در تاریخ سیاسی ایران است و پیروزی (به فرض) وی در انتخابات ریاست جمهوری 96، می‌تواند تکرار یک توهم برای اغلب قریب به‌اتفاق ایرانیان باشد.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در مورد محمود احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد را به خاطر زبانش باید خواباند و شلاق زد.»

آقای شجونی آیا احمدی‌نژاد پتانسیل پیروزی در انتخابات 96 را دارد؟

اگر قصد داشته باشیم که اصولی و قانونی صحبت کنیم؛ باید در نظر بگیریم که داور این نظام که شورای نگهبان نام دارد، در مورد صلاحیت اشخاص چه نظری دارد. تا زمانی که این داور سوت نزند، نمی‌توان متوجه شد که چه کسی می‌تواند فعالیت انتخاباتی کند؛ چه اسم آن فرد احمدی‌نژاد باشد یا غیر از او. تا آن روز نیز فرصت هست و خدا ما را تنها نمی‌گذارد و در مملکت قحط‌الرجال نشده است. اینکه احمدی‌نژاد وعده ماهانه 250 هزار تومان داده، هیچ دولتی قادر به این کار نیست و تمام این مسائل شایعاتی برای کسب رأی است. باید بدانیم که این خانه، دارای صاحب است و این نظام داور دارد. شخص بنده در چهار سال اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، با او موافق بودم ولی چون در چهار سال دوم حواشی پیدا کرد، موافقت خود با وی را کنار گذاشتم.

آیا احمدی‌نژاد تأیید صلاحیت می‌شود؟

احمد توکلی حدود یک ماه پیش گفت که صلاحیت احمدی‌نژاد از همین حالا رد شده است ولی باید منتظر ماند. احمدی‌نژاد اگر تأیید صلاحیت شود، پا به مناظره می‌گذارد. دولت فعلی به‌محض روی کار آمدن، گفت که مسکن مهر "مزخرف" است! احمدی‌نژاد قطعاً در مناظرات به این‌ها پاسخ می‌دهد و علیه دولت افشاگری می‌کند. احمدی‌نژاد در حال حاضر حکم دولت در سایه را دارد، چون دولت فعلی هم هر زمان با مشکل روبرو شد، به دولت قبلی بدوبیراه گفت؛ احمدی‌نژاد هم آدم زنده و زبان‌دار است و از خود دفاع می‌کند.

چرا وجهه احمدی‌نژاد درهم شکست؟

اگر شورای نگهبان احمدی‌نژاد را تأیید صلاحیت کند، شخص بنده ابداً به او رأی نمی‌دهم، چون‌که احمدی‌نژاد برخی مسائل مثل دیدار با مراجع را رد کرده و اعلام کرده که این‌ها همه بازی است. همچنین، وزرای خود را خیلی ذلیلانه برکنار کرد؛ در جلسات هیات دولت نظرات وزرا اصلاً برای احمدی‌نژاد اهمیتی نداشت. علی احمدی، وزیر آموزش‌وپرورش دولت احمدی‌نژاد، به شخص بنده گفت که وی (احمدی) یک روز به احمدی‌نژاد گفته بود که رحیمی و مشایی و امثال آن‌ها را به خاطر آبروی خودش کنار بگذارد، و احمدی‌نژاد در همان لحظه رو به احمدی کرده و گفته بود «تو از همین‌الان وزیر آموزش نیستی». آیا این اخلاق اسلامی است که متکی در خارج از کشور در حال سخنرانی است و حین سخنرانی به وی اعلام می‌کنند که دیگر از همان لحظه وزیر خارجه نیست؟ آیا بازی با آبروی مؤمن درست است؟ احمدی‌نژاد اگر این کارها را نمی‌کرد، یک وجهه‌ای داشت. خدمت‌هایی کرده بود؛ در سفرهای احمدی‌نژاد به روستاها، یک زن روستایی به سمت خودروی او آمده بود و تقاضای وام 20 میلیونی کرده بود که احمدی‌نژاد گفته بود «من برای شما 30 میلیون می‌نویسم» و واقعاً این کار را کرده بود. این کارها را کرد و محبوب شد، ولی از سوی دیگر، لگد زد و همه‌چیز را ریخت.

آیا بازی کردن اصولگرایان روی احمدی‌نژاد اساساً صحیح است؟

اصولگرایان اگر بخواهند در انتخابات روی احمدی‌نژاد بازی کنند، در اشتباه هستند. احمدی‌نژاد در تمام هشت سال ریاست جمهوری خود، یک‌بار کلمه اصولگرایی را بر زبان جاری نکرد، بنابراین چرا اصولگرایان باید خود را خرج احمدی‌نژاد کنند؟ اصولگرایان نباید روی احمدی‌نژاد بازی کنند، چنانچه تابه‌حال نیز این کار را نکردند؛ افرادی مثل ابوترابی، حدادعادل، رحماندوست، آل اسحاق، باهنر و یا زاکانی آیا برای انتخابات 96 اصلاً از احمدی‌نژاد اسم می‌برند؟ مشخصاً خیر، تمام این‌ها شایعاتی است که از وعده ماهانه 250 هزار تومان شروع شد. مگر قحط‌ الرجال است که احمدی‌نژاد را با این‌ همه حاشیه انتخاب کنند؟ آدم سالم زیاد داریم! نه اینکه احمدی‌نژاد سالم نباشد، احمدی‌نژاد نه دزد است و نه...، ولی به خاطر این زبانش باید خواباند و شلاق زد. احمدی‌نژاد به شیخ ثمری گفته که «علما به شکم و زیر شکم خود را می‌فهمند»! تابه‌حال در این مملکت کسی این غلط‌ها را نکرده است.

آیا احمدی‌نژاد به همین صراحت چنین حرفی زده است که «علما به شکم و زیر شکم خود را می‌فهمند»؟

می‌توانید از آقای ثمری، واعظ و پیش‌نماز مسجد امام حسین در شهرک محلاتی بپرسید این جمله ای است که احمدی نژاد به ایشان گفته و روی آن تاکید کرده است. 

 ریشه این رفتارهای احمدی‌نژاد چیست؟

نمی‌دانم، ولی احمدی‌نژاد این حرف‌ها را زد و خودش را ضایع کرد. احمدی‌نژاد در عمل قافیه را باخت.

با این تفاسیر، اصولگرایان باید روی چه کسی برای انتخابات 96 حساب باز کنند؟

وقتی امام از دنیا رفته بود، همه ما داشتیم سکته می‌کردیم که خدا آیت‌الله خامنه‌ای را رساند. در حال حاضر نیز تا ریاست جمهوری تحولاتی رخ می‌دهد و افرادی بی‌دردسر و بی حاشیه به میدان می‌آیند. باید منتظر بود که آیا کسانی مثل حداد عادل که در مجلس رأی نیاوردند و البته افرادی مثل قالیباف و فلان، پا پیش می‌گذارند یا خیر.

نظر شما
نظرات
ايروني
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
يعني مردم ايران انقدفراموش كارن!خداياماروبخاطر موجودي بنام احمدي نژادمجازات نكن !امين