روش های طبیعی از بین بردن بوی بد دهان هنگام روزه داری

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۲۰:۳۳:۲۹
کد خبر: ۴۱۵۵۰۷
روش های طبیعی از بین بردن بوی بد دهان هنگام روزه داری
استفاده از غذاهای بودار و دیر هضم در کنار ناشتا بودن طولانی مدت روزه دار بوی ناخوشایندی در دهان ایجاد می کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، عزت اله خامصی دندانپزشک، در خصوص بوی بد دهان در ماه رمضان اظهار داشت: ناشتا بودن طولانی مدت هنگام روزه بخصوص در ماه رمضان بوی ناخوشایندی را تولید می کند که علت آن جریان نداشتن آب بزاق است.

وی در خصوص وظایف بزاق دهان عنوان کرد: خنثی کردن اسیدها، اثر قلیایی و ضد عفونی کنندگی بسیار ملایم و متوقف کردن فعالیت میکروب ها از جمله کارهای بزاق دهان به شمار می رود.

این دندانپزشک در خصوص راه های جلوگیری و رفع بوی بد دهان در ماه رمضان بیان کرد: افراد می توانند دهان خود را  بین سحر تا افطار با آب سرد چندین بار شست و شو دهند. در صورتی که آب وارد حلق نشود انجام این کار مانعی ندارد و به کاهش بوی دهان کمک زیادی می کند.

خامصی افزود: از دیگر کارهای سودمند برای رفع بوی دهان استفاده از مسواک و نخ دندان بعد از صرف سحری است. این کار مواد غذایی  را لای دندان ها از بین می برد و در نتیجه مواد غذایی تجمع پیدا نمی کنند پس بویی به وجود نمی آید.

وی درباره استفاده از مواد غذایی بودار گفت: افراد در ماه رمضان نباید از مواد غذایی همچون پیاز و سیر استفاده کنند. به علاوه مصرف غذاهای دیر هضمی نظیر کله پاچه و کباب با گوشت چرب و دنبه  را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم چون چربی این غذاها به کبد فشار می آورد، در نتیجه بوی ناخوشایندی ایجاد می کند. 

خامصی یادآورشد: حتماً در سحر مقدار مناسب غذا استفاده کنید. البته کنار آن خوردن میوه هایی چون آلبالو، گیلاس، آلو و طالبی به کاهش بوی دهان کمک می کند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز