هرگز این نوع گوشت را در حلیم استفاده نکنید!

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۵:۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۱۹۸۲۸
حلیم یکی از غذاهای محبوب خانواده ها بخصوص در ماه رمضان است که متخصصان به رعایت برخی نکات در مصرف آن تاکید دارند .

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، حلیم یکی از غذاهای محبوب خانواده ها بخصوص در ماه رمضان است که متخصصان به رعایت برخی نکات در مصرف آن تاکید دارند .

پیام فرحبخش متخصص تغذیه گفت: در انواع حلیم ها معمولا از دو نوع گوشت سفید مثل مرغ و بوقلمون یا گوشت قرمز (همچون گوساله) استفداده می شود.

وی با بیان اینکه نوع گوشت استفاده شده در حلیم ها مهم نیست، افزود: در مصرف گوشت ها کم چرب و تازه بودن، مهم است و مصرف گوشتهای یخ زده اصلا توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: پروتئین های حیوانی( موجود در گوشت) نسبت به گیاهی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و بهتر می توانند ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به پروتئین را تامین کنند، البته به شرط آنکه از نوع مرغوب مواد غذایی استفاده شود.

وی با اشاره به گوشتهای یخ زده یا آنهایی که در مدت زمان طولانی پس از باز شدن یخهایشان مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: درصورت اجبار برای مصرف گوشتهای یخ زده باید آنها رابلافاصله بعد از باز شدن یخها مصرف و حتی از فریز کردن مجدد خودداری کرد.

فرحبخش درباره عوارض استفاده از گوشتهای مانده و پرچرب در حلیم ها تاکید کرد: خانواده ها باید با دقت کامل و از مغازه های معتبر حلیم را خریداری کنند چرا که درصورت نامرغوب بودن گوشت آن، بخصوص در روزهای گرم، امکان ابتلا به بیماری هایی مثل اسهال و استفراغ، تحریک سیستم گوارشی، مسمومیتهای غذایی، دل درد و عفونت های انگلی و عفونی حتما وجود دارد.

وی یادآور شد: خانواده ها بهتر است ابتدا از گوشت مصرفی در حلیم که دارای مهر نظارت دامپزشکی باشد، اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنند.

فرحبخش افزود: تهیه گوشتها از ذبح سنتی حیوانات ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند،لذا از آنجا هم که خوب و بد حلیم ها در ظاهر مشخص نیست توجه به برخی استانداردها ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز