ترس و سکوت افشار زاده برای چیست؟

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۱:۰۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۰۰۴۸
ترس و سکوت افشار زاده برای چیست؟
بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک و عدم موفقیت افشار زاده در این انتخابات، وی که با زیرکی و شناختی که از نحوه تعاملات حاکم در کشور و چگونگی حضور همیشگی در پست های کلیدی در ورزش داشت، توانسته بود برای ۵ دهه خود را در بالا ترین سطوح آن حفظ کند، به یکباره دست خود را از تمام مناصب کوتاه دید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، راستان نیوز نوشت:  سفرهای خارجی بی حدو حصر، کرسی های بین المللی، محبوبیت نزد عده ای افراد کوچک، که از بذل و بخشش های مالی وی بهره برده و در زمان تغییرات دولت ها به کمک وی می آمدند و …

همگی امتیازات با از دست رفتن پست دبیر کلی کمیته المپیک ، از دست رفته بود، و این کافی بود تا پیرمرد را به تکاپو بیاندازد.

وی که سال ها آموخته بود در ورزش کشور ما اگر کسی بخواهد در پست ها، حضور همیشگی داشته باشد، نباید زیاد در معرض دید رسانه ها و مسئولین بالا دستی باشد، بلکه با حضور زیر پوستی و نامحسوس بهتر می توان به همه خواسته ها رسید و دستخوش تغییرات مدیریتی نیز نشد، اما این دفعه هیچیک از ترفند ها کارساز نبود و وی که عادت داشت ساعت ۶ صبح پشت میزش باشد همه میز ها را از دست رفته می دید.

برایش قابل تحمل نبود، پس دست به کار شد و به ملاقات وزیر ورزش و جوانان که تازه مشغول به کار شده بود، رفت و با اعلام کمک به پیشبرد سیاست های جدید وزارت ورزش در ورزش پاک و جلوگیری از کجروی هایی که در ورزش باب شده بود، توانست یکبار دیگر در ورزش کشور حضور پیدا کند.

با اینکه وزیر از وی شناخت کافی داشت، ولی از تاثیرات عمیق ۸ سال ریخت و پاش و قانون گریزی مالی در دولت قبل، روی افراد حتی با سن و سال آقای افشار زاده بی اطلاع بود، شاید وزیر هرگز فکر نمی کرد افشار زاده ای که بمدت ۸ سال با علی آبادی دمخور بوده است گوی سبقت را از وی نیز ربوده باشد.

گودرزی، اداره کل حوزه وزارتی و سرپرستی استقلال را به وی سپرد که خیالش از این دو بخش مهم راحت باشد، چرا که باور داشت فردی با سابقه ۵۰ ساله، هرگز حاضر نخواهد شد خود را در جریانات مشکوک نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال وارد کرده و یا آلت دست دلالان و معدودی همکاران رسانه ای آن ها شود.

وزیر زمانی فهمید که شاید دیر شده بود، یک قرار داد پر ابهام کافی بود تا وی از چشم وزیر بیفتد، هر چند که گودرزی هنوز هم نمی خواهد باور کند که افشارزاده از این قرار دادها منتفع شده باشد، اما همه می دانند که بالاترین مقام اجرایی ورزش همواره اطلاعاتش به روز بوده و رازهای مگو را روزانه به وی می رسانند.

اما سوالی که مطرح است اینکه چرا افشارزاده برخلاف اخلاق همیشگی اقدامی در جهت تبری از ابهامات موجود انجام نمی دهد؟ چرا رسما نظر خود را راجع به قرار داد ۹۰۰ میلیونی فرشید باقری اعلام نمی کند؟ چرا از تلاش برخی در کمپ حجازی به نفع کنار گذاشته ها از هیئت مدیره جلوگیری نمی کند؟ و چراهای دیگر…

جواب همه سوالات، شاید این باشد که افشار زاده خود را آماده می کند تا پاسخ ابهامات مالی را جای دیگری بدهد. جایی که دیگر بنر و فضاسازی چند نفر به اسم هوادار تاثیری روی آن ها نداشته باشد.

نظر شما