راز لاغری در این کنسرو نهفته است

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۴:۳۰:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۲۷۸
راز لاغری در این کنسرو نهفته است
مصرف مواد غذایی غنی از فیبر همچون لوبیا، نخود فرنگی، عدس و نخود می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش وزن سالم باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که تمام راه‌ها و روش‌ها را برای کاهش وزن و رسیدن به وزنی مطلوب امتحان کرده باشید و همچنان نتوانسته‌اید به نتیجه‌ای مطلوب برسید. بیشتر اوقات شکست در اضافه وزن به علت انتخاب نکردن راه درست و اصولی برای این کار است.

بیشتر افراد به منظور کاهش وزن، رژیم می‌گیرند و خود را از خوردن غذاهای مفید و سالم محروم می‌سازند و نه تنها نمی‌توانند از این طریق کاهش وزنی موفق داشته باشند، بلکه به سلامتی بدن خود آسیب می‌رسانند. حبوبات از جمله مواد غذایی مفید و مغذی هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد و حتی می‌توان با کمک آن‌ها کاهش وزنی مناسب را تجربه کرد.

‌بنابر مطالعه‌ای جدید که در مجله آمریکایی «تغذیه بالینی» منتشر شد، پیروی از برنامه غذایی ثابت و منظمی متشکل از حبوبات به خصوص لوبیا و عدس می‌تواند در زمینه لاغری بسیار کارگشا باشد. 

این تحقیق نشان داد که استفاده روزانه و کنترل‌شده لوبیا،‌ نخود، نخود فرنگی و عدس سبب می‌شود که افراد زودتر احساس سیری کنند و به همین علت از پرخوری جلوگیری کنند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که حدود 90 درصد از رژیم‌های لاغری با شکست مواجه می‌شود و علت آن میل شدید به بیشتر خوردن و پرخوری است که با استفاده از این برنامه غذایی که حاوی از حبوبات است می‌توان آن را کنترل کرد. مصرف این مواد سبب می‌شود که کاهش وزن به طور تدریجی و اصولی انجام شود و از برگشت به وزن اصلی نیز جلوگیری می‌شود. علاوه بر این، حبوبات سرشار از فیبر هستند و همین نکته در کاهش وزن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

 

نظر شما